Un tânăr din municipiul Suceava a fost filmat, cu camera ascunsă, de către o echipă a Pro TV, în timp ce oferea spre vânzare o bază de date cu aproape două milioane de adrese de e-mail. Negocierea a avut loc în urmă cu două zile, pe o terasă din zona stadionului Areni.
Practic, tânărul a luat e-mail-urile respective de pe diferite site-uri de pe internet, fără să ceară acordul celor care au aceste adrese, şi le dă mai departe, contra cost, firmelor care doresc, de exemplu, să îşi promoveze produse on-line sau chiar site-uri pornografice. Prin aceste baze de date, fiecare posesor al unui cont de e-mail primeşte periodic mesaje tip spam de la diferite firme, fără ca el vreodată să-şi fi dat acordul în acest sens. E un fel de publicitate agresivă, fiind utilizatori care primesc sute de astfel de spam-uri (e-mail-uri comerciale nesolicitate) zilnic.
Cei care se folosesc de astfel de mijloace încearcă, de cele mai multe ori, să vândă produse de calitate îndoielnică, spam-ul fiind utilizat şi de escroci şi reţelele de criminalitate informatică.
Cei de la Pro TV susţin că suceveanul oferea drept bonus, în acelaşi preţ, şi un soft, prin care, printr-un simplu click, cumpărătorul putea trimite în câteva secunde un e-mail pe toate cele 2.000.000 de adrese.
Tânărul vânzător preciza că are o bază de date şi cu e-mail-uri din străinătate.
( 8 aug 2008, 11:25:44