Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 4 aug 2008 - Anul XIII, nr. 181 (3862)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Alternative

Aproape patru hectare din terenurile Primăriei Suceava sunt ocupate de garaje

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Rezolvarea problemei parcării pentru cele circa 30.000 de maşini, câte există în municipiul Suceava, este una dintre cele mai spinoase probleme ale municipalităţii. Dacă administraţia ar desfiinţa cele peste 1600 de garaje ridicate pe terenurile sale şi ar construi în loc parcări supraetajate, ar câştiga de şase ori mai multe locuri de parcare. Investiţia este de câteva milioane de euro, dar parcarea s-ar face pe bani.  

 

Locuitorii din municipiul Suceava au aproximativ 30.000 de autovehicule, adică unul din trei suceveni are maşină.

În trafic, dimineaţa, între orele 7.30-8.30, într-o zi de lucru, numai prin punctul de monitorizare din faţa Primăriei Suceava trec aproximativ 3.500 de autovehicule, cele mai multe, peste 3.000, fiind autoturisme.

În zilele de sărbătoare sau cu prilejul diverselor manifestări, numărul autovehiculelor în tranzit prin oraş este dublu sau chiar triplu.

În acest context, una dintre cele mai acute probleme cu care se confruntă municipiul este cea a locurilor de parcare, atât pentru localnici, cât şi pentru vizitatori.

Soluţia clasică, a garajelor, nu mai este de actualitate, ba chiar a devenit o povară. În Suceava, mai bine de două hectare din terenurile primăriei sunt ocupate de garaje – autorizate, neautorizate sau cu drept de superficie, pentru care municipalitatea încasează o chirie modică.

O parte dintre garaje au fost transformate de cei care le deţin în locuinţe de weekend, loc pentru grătare, spaţiu de depozitare, în coteţe sau, cei mai orientaţi, în crâşme sau tot felul de ateliere. Cu plata unei chirii de câteva sute de mii de lei vechi la primărie, întreprinzătorii îşi pun pe picioare o afacere de cartier extrem de profitabilă.

 

Parcările supraetajate ar creşte numărul locurilor de parcare de şase ori

Conform viceprimarului Viorel Seredenciuc, în Suceava sunt 782 de garaje autorizate, pentru care deţinătorii plătesc o chirie de 0,09 lei mp/ lună, 28 de garaje neautorizate, cu o chirie de 3,6 lei mp/lună şi 853 de garaje cu drept de superficie, la 4,5 lei mp/an. Cu o medie de 24 de metri pătraţi la un garaj, asta înseamnă că 39.912 mp din terenurile aflate în proprietatea primăriei sunt ocupate de 1.663 de garaje.  

Cele mai mari aglomerări de garaje, care de sus se văd ca adevărate cartiere, sunt în zona Cartodrom din cartierul George Enescu, Tătăraşi şi Burdujeni. Locul lor ar putea fi luat de parcări supraetajate, care ar rezolva problema pentru un număr de şase ori mai mare de maşini, numai că nici administraţia locală, nici firmele private nu se înghesuie să facă o astfel de investiţie.

Responsabilii în domeniu de la primărie ne-au spus că pentru municipalitate ar fi o investiţie mare, care s-ar derula pe o perioadă de circa trei ani - doi ani proiectarea şi studiile, încă un an licitaţia şi execuţia, asta în eventualitatea că ar exista banii.

De cealaltă parte, firmele nu o consideră o investiţie rentabilă pentru Suceava pentru că sucevenii nu sunt obişnuiţi să plătească acest serviciu.

 

O parcare pe şapte niveluri, cu 125 de locuri, costă 1,1 milioane de euro

Directorul agenţiei imobiliare AMW, Mihai Ursan, ne-a declarat că pentru parcările supraterane din start ar exista o limitare la regimul de înălţime la maxim 5 niveluri, în toate cele trei zone ocupate compact cu garaje.

Dacă s-ar construi parcări cu un nivel subteran, parter şi încă 5 niveluri, o parcare pe şapte niveluri ar costa, cu tot cu TVA, 1,150 milioane euro şi ar avea 125 de locuri de parcare. În cinci luni jumătate - şase luni, construcţia ar fi gata de a fi dată în folosinţă.

Pentru ca un parking să fie rentabil, locul de parcare ar trebui fie vândut cu 9.000 până la 11.000 de euro, fie închiriat la un preţ care nu poate fi mai mic de 1,5 euro pe oră.

„În 10-15 ani s-ar amortiza investiţia şi ar fi şi un foarte mic profit, cu condiţia ca un loc să fie ocupat măcar 6-8 ore din 24. Or, asta nu se poate face când legislaţia nu se aplică, fiecare parchează pe trotuare, pe spaţiile verzi, pe unde apucă, numai să nu dea bani”, a arătat Mihai Ursan.

Dacă legea s-ar aplica şi şoferii ar fi constrânşi, măcar în zona centrală, să-şi parcheze maşinile doar în parcările amenajate, traficul s-ar descongestiona şi pentru că foarte mulţi ar pleca cu autoturismul de acasă doar dacă ar fi strict necesar.

Şi asta deoarece la costurile combustibilului s-ar adăuga şi costul orelor în care maşina ar sta în parking, acesta din urmă putându-se ridica, la orele de vârf, în zona centrală şi la mai mult de 3 euro pe oră.

 

Un garaj de tablă - 7000 de euro, un loc în parcare - 10.000 de euro

La un calcul brut, reiese că cei 39.912 mp de teren ocupaţi cu garaje înseamnă 6.984 de locuri de parcare în parking-uri pe 7 nivele, la 40 mp construiţi aferent unui loc.

„Toate firmele de construcţii din Suceava se gândesc la asta, dar se dezumflă când fac studiul de fezabilitate. Cine dă în Suceava 1,5-2 euro pe oră în parcare? În România nu se face încă afacere din parcaj”, spune Mihai Ursan.

În ciuda scepticismului său, în Suceava un garaj de tablă sau din BCA se vinde, conform anunţurilor de la Mica publicitate, cu 6.000-7.000 de euro, iar unul mai mare şi amenajat şi pentru alte utilizări decât cea de adăpostire a unui autoturism ajunge şi la 20.000 de euro.

Deci bani pe piaţă şi disponibilitate de cheltuire există, mai trebuie doar ca şi administraţia locală, poliţia şi poliţia comunitară să aplice legea, la fel ca în toate celelalte ţări ale Uniunii Europene.

Posesorii de autoturisme care călătoresc în UE plătesc fără să crâcnească parcarea în locurile special amenajate pentru că ştiu foarte bine că în caz contrar amenda îi va ustura la buzunare. Acasă, însă, acest principiu nu se mai aplică.

 

Un autoturism din cinci are loc de parcare

În municipiul Suceava, la ora actuală în evidenţele Primăriei Suceava sunt aproape 6.000 (5.729)de locuri de parcare, adică un loc la cinci maşini. Dintre acestea, locurile în parcări amenajate sunt mai puţin de 200: circa 60 la hotelul Bucovina, 60 la Piaţa Centrală, 20 la magazinul Bucovina şi 30 la Curcubeu. Mai sunt folosite în acelaşi scop trotuarele străzilor cu sens unic, trotuarele din cartierele intens populate şi aleile dintre blocuri. Primăria mai introduce în statistici şi cele aproximativ 1500 de locuri de parcare de la supermarket-uri, numai că doar cea de la Kaufland este în zonă de locuinţe şi poate fi utilizată non-stop.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Aproape patru hectare din terenurile Primăriei Suceava sunt ocupate de garaje.
 Vizualizări articol: 3133 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 1.0 din 3 voturi
Aproape patru hectare din terenurile Primăriei Suceava sunt ocupate de garaje1.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Intrebare trimis de
( 4 aug 2008, 11:17:35
Ce garantii avem ca odata daramate garajele, in locul lor se vor face tot garaje si nu chioscuri pentru clientela PD-L ?
1.1  RE: Intrebare trimis de
( 4 aug 2008, 12:44:27
asa e . aici iti dau dreptate. s/au mall/uri sau orice altceva
1.2  RE: Intrebare trimis de
( 4 aug 2008, 13:31:32
Sigur ca da...si unde naiba o sa faceti voi parking-uri supraetajate, sa zicem in Burdujeni? La iesirea spre Plopeni? Imi las masina acolo si vin pe jos 2 km?? Dar in centru, unde e foarte aglomerat? La cetate? In Sipote? In fata Casei de Cultura? In curte la Stefan? Unde dracului faceti mah parcarile astea ca m-ati bagat in draci cu ele...VORBESTE GURA FARA VOI, doar de dragul de a mai zice cate una
1.3  RE: Intrebare trimis de
( 4 aug 2008, 17:16:54
Nu exista nici o garantie.

Odata obtinuta autorizatia pentru demolarea garajelor, Primarul va rasplati persoanele care au cotizat in campania electorala (si care vor cotiza pentru PD-L).
2.   Are mare dreptate trimis de
( 4 aug 2008, 11:28:04
Sa speram k se vor lua masuri insa unele benefice.Parerea mea este k ar fii bine sa se construiasca blocuri ANL sau daca nu altceva dar care sa fie folositor oamenilor,in afara de magazine.

FARA MAGAZINE OAMENI BUNI ESTE PLINA SUCEAVA DE ASA CEVA

Sau daca nu sa ramana garajele asa cum sunt dar sa se dea o lege in care sa se interzica parcarea masinilor in fata blocului sau pe trotuare.Sa se foloseasca totusi garajele astea la ceva daca totusi exista intr-un numar asa mare.
3.   Esti varza trimis de
( 4 aug 2008, 11:31:44
unde ai vazut tu fara masini in fata blocului,doar in gajdi la tine sau la pscut vaca ta!
4.   Cine rezolva problema ? trimis de
( 4 aug 2008, 11:43:52
Chiar trebuie rezolvata si aceasta problema .Observ ca este moda : casute garaj..casute cavou ...garduri si gardulete. Dureri la parcare....dureri la ciculatia batrinilor si copiilor pe trotuare...Eu care sint adepta mersului pe jos, ma supar de fiecare data cind vad ca nu pot merge pe trotuar {dreptul meu !} din cauza multor masini ! Sa fie desfiintate cotetele .
4.1  RE: Cine rezolva problema ? trimis de
( 4 aug 2008, 22:20:43
Subscriu.Ai,dreptate!
5.   Hmm trimis de
( 4 aug 2008, 11:52:12
Jurlanistica:

Titlul zice: "Aproape patru hectare din terenurile Primariei Suceava sunt ocupate de garaje"

Articolul zice: "�n Suceava, mai bine de doua hectare din terenurile primariei sunt ocupate de garaje - autorizate, neautorizate sau cu drept de superficie, pentru care municipalitatea �ncaseaza o chirie modica."

Cititorul zice: pana la urma cate sunt? 4 sau 2? Sau "mai bine de 2 ha" = "aproape 4 ha"?
6.   Garaje trimis de
( 4 aug 2008, 11:53:27
Mai bine garajele alea decat hurdughii de 10 etaje ca sa nu vad padurea. Is foarte bune garajele acolo, mai repari masina, mai socializezi. Inainte era mult mai bine ca era iarba si aveai unde sta. Oricum padurea se duce la vale, o halca mare de lut cu tot cu copaci de langa cimitir a luat.o bine la vale, cat de curand o sa plece si **** si garajele si padurea tot se taie. Jos la cascada sunt mii de busteni scosi din padure si un taf trage in permanenta. Oare prostalaii nu sunt constienti ca daca taie padurea se duce la vale jumate din G Enescu??
6.1  RE: Garaje trimis de
( 4 aug 2008, 14:00:33
Tu repari masina in propriul garaj?
7.   Blocuri peste garaje trimis de
( 4 aug 2008, 11:57:02
Din informatiile mele aceasta campanie impotriva garajelor a fost pornita si de spalatorii de morti din presa tocmai pentru ca acestea sa fie daramate, dar in locul lor nu se vor construi parcari, ci blocuri, de catre unii baieti destepti portocalii.

Aleluia
7.1  RE: Blocuri peste garaje trimis de
( 4 aug 2008, 21:49:34
pai voi l-ati votat pe lungu si pe flutur. Nu sunt ei baietii portocalii care se pregatesc de smenuri
7.2  RE: Blocuri peste garaje trimis de
( 4 aug 2008, 23:07:40
NU,ai gresit!"Ciuma rosie" PSD-ista a distrus tara .
8.   Pentru Marc trimis de
( 4 aug 2008, 12:07:15
Cam esti adus de la tara la oras.Garajele nu sunt pentru reparat masinile si facut alte acitivitati sau chiar chefuri.Altfel vom ramane in stadiul de ......tarani.
8.1  RE: Pentru Marc trimis de
( 4 aug 2008, 13:33:36
oricum dak se darama garajele se vor turna vreo 5 blocuri.. si sincer mai bine raman garajele.
8.2  RE: Pentru Marc trimis de
( 4 aug 2008, 14:02:13
Da. Am observat ca se poarta si mititeii la gratar in fata garajului.
9.   ? trimis de
( 4 aug 2008, 12:13:38
de ce nu se uita si la multimea de blocuri si cladiri de birouri construite recent fara locuri de parcare?Astia de la primarie vorbesc,care au parcarea si toata strada Alexandru cel bun dor pentru masinile angajatilor(si parcarile blocurilor limitrofe)?NU sunt in stare sa faca o parcare supraetajata pentru oamenii care chiar vin cu treburi la primarie.Si loc este destul intre primarie si stadion!!!
10.   Intrebare trimis de
( 4 aug 2008, 12:14:36
cine e aia dana humoreanucare a scris articolul ?habar n-areca in zona cartrodom e umplutura si este dedesupt pinza freatica de ce nu se da terenul in concesiune la cei careau garaje stii ca seara se aude apa cum curge unde efacuta canalizare

lui cotet i-a dat dar la prosti nu se poate cu blocurile de pe cartrodom cum ramine a cui sint
10.1  RE: Intrebare trimis de
( 4 aug 2008, 13:13:17
pentru KKK, esti foarte atent , perspicace si ai dreptate in fiecare zi ,in ceea ce spui
10.2  RE: Intrebare trimis de
( 4 aug 2008, 14:50:12
Da, pentru mine e o obisnuinta... Apropo, pe unde mai esti?laughing
11.   M**E trimis de
( 4 aug 2008, 13:05:29
II dau la m**e lu boul ala de floristeanu!Un betiv spagar care sper sa dispara din primarie! Mi-a reziliat contractul fara niciun motiv. O sa ii parchez masina in bot
11.1  RE: M**E trimis de
( 4 aug 2008, 14:03:46
Succes!
11.2  RE: M**E trimis de
( 4 aug 2008, 22:18:34
Bafta,d-le "EU"!Vezi ca se "da" de la 6 luni la 3 ani,dar nu cu suspendare.
12.   Sfsf trimis de
( 4 aug 2008, 13:30:41
daramati toate garajele
12.1  RE: Sfsf trimis de
( 4 aug 2008, 13:38:25
ce mah, ti-e ciuda ca tu tre sa parchezi masina in mijlocul strazii? ghinion...dar solutia nu e sa moara capra vecinului...pentru ca daca imi darama garajul, eu tot acolo o parchez, doar ca nu am acoperis deasupra masinii. Iar tu tot in strada o sa parchezi....deci? si aia ca o sa parchezi in locul meu nu tine, pt simplul fapt ca...se intampla mereu tot felul de accidente neprevazutehappy
12.2  RE: Sfsf trimis de
( 4 aug 2008, 15:27:06
Crezi ca numai mie mi se poate strica masina?Am sa pastrez un tub de spuma poliuretanica pentru esapamentul tau...
12.3  RE: Sfsf trimis de
( 4 aug 2008, 15:59:32
Ete na....si eu am lichid de frana...si o tinem tot asa...
13.   M e trimis de
( 4 aug 2008, 13:52:41
popa sa ti-o trag la cioc.da-te-n c#c#t de fraier.sa muncesti bai si sa-ti faci casa cu parcare nu sa tai cauciucuri.ai venit de la taranoaia si vrei loc de parcare rahat cu ochi ce esti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
14.   Abureala trimis de
( 4 aug 2008, 14:07:24
Toate ca toate... dar nu a parcat nimeni masina pe scari in fata primariei in semn de protest! Vorbe goale... Vom avea parcari supraetajate in Suceava cum s-a tinut si Videanu in Bucuresti de cuvant in aceeasi privinta. Sa fim seriosi!
15.   Cine este Mihai Ursan? trimis de
( 4 aug 2008, 17:13:30
Cine mai e si asta? Ce autoritate reprezinta? Bai, Ursane vezi-ti de lungul nasului! Auzi, cica " fiecare parcheaza cum il taie capul numai sa nu plateasca". ABERATIE!!!! Impozitul pe care il platesc la primarie pentru ce muschii mei e? Deci Primaria recunoaste ca posed mijloc auto, in consecinta ar trebui sa-mi asigure, contra cost, loc de parcare. Ori afla tov. Ursan ca Primaria nu mai elibereaza autorizatii de parcare, abonament, pe domeniul public. Asa ca fiecare se descurca cum poate. Poate ca altfel principiul nediscriminarii nu ar fi respectat. Cat despre articolul asta de 2 bani (vechi) cu prognozele unuia care amusina ceva biznis imobiliar, VAX ALBINA!
16.   ... trimis de
( 4 aug 2008, 17:22:37
Nu cred chestia cu parcarile supraetajate. Pur si simplu este o dezinformare crasa din partea edililor ajunsi la putere. Se preconizeaza plecarea celor de la PSD din afaceri, iar cei care vopr veni (PD-L) au nevoie de teren intravilan pentru spatii comerciale sau constructii de cladiri. O sa vedeti cum mai rasare cate un bloc in locul unei parcari.
17.   Parcari supraetejate? trimis de
( 4 aug 2008, 18:50:56
Unde asta? In ce timp? Pe ce planeta? Vom avea parcare supraetajata, doar dupa ce in fata casei de cultura, se va construi un sens giratoriu in plan vertical.
18.   Pareri trimis de
( 4 aug 2008, 19:23:22
Pacat ca nu doare prostiea ca multa lume ar plinge printr care si acesti cacanari care s_au trezit in fotolii la primarie si nu stiu ce sa mai inventeze.
19.   Cine a aprobat s-a umplut de mita! trimis de
( 4 aug 2008, 19:58:51
Am stiut eu ca o sa se desfiinteze aceste garaje pentru ca nu-i normal! Initial am vrut sa-mi cumpar si apoi m-am razgindit. Dar si detinatorii vor mii de euro, n-au cheltuit aproape nimic dar vor sa se imbogateasca. Cine a aprobat s-a umplut de mita!

In locul lor sa speram ca se vor face parcari subterane!
20.   Vecina trimis de
( 4 aug 2008, 21:25:33
garaju lui andronic din fata blocului 26 din burdujeni sa dispara ca el sta la taranoaia si garaju incurca in fata blocului .

21.   Contribuabilul trimis de
( 4 aug 2008, 22:14:30
Anul trecut cand inspecta lucrarile de reabilitare a conductelor de termoficare,Lungu intreaba o persoana care avea un chiosc colt cu blocul de la moto-velo:cine ti-a dat autorizatie de constructie,ca trebuie sa munceasca firma 1 saptamana sa va ocoleasca?

Raspuns:dvs,d-le primar.Dupa ce pleaca primarul,omul zice:am dat spaga prin cineva,el nu mai tine minte.Uite asa se dau autorizatiile de constructie in Suceava,ce ne mai miram ca e plina Suceava de "cascarabete"ce nu vor disparea niciodata. DEMOLAREA,este o gogorita ptr cei de la "grupa pregatitoare",adica ptr prescolari.
22.   Foamea de bani trimis de
( 4 aug 2008, 22:44:19
ba sunteti 0 aia de la conducerea primarie,avem cele mai proaste drumuri din tara mai ales in oras,aia in Neamt si Botosani parca sunt din occident nu ca in satul Suceava,SI EI VORBESC DE GARAJE PE CAND IN ORAS SUNT CRATERE,NU GROPI,VRETI AVIOANE SI NOI NU AVEM NICI DRUMURI DE CARUTA.......BUCOVINENI MANDRI DE GROPI SI PAILANDEZII VA U LUAT FATA AVAND STRAZI IMPECABILE
23.   3 euro pe ora? trimis de
( 5 aug 2008, 01:35:40
o parcare se plateste 3 e pe ora in centrul Parisului sau la Nice. Si 80% din francezi au garaje sau parcari in fata blocului. Ce prostie sa te gandesti macar la 1 epe ora la Suceava!
23.1  RE: 3 euro pe ora? trimis de
( 5 aug 2008, 13:09:42
Unde ai vazut d-le garaje in centrul Parisului pe domeniul public?Esti nebun?In ultimii 2 ani am fost de 3 ori la Paris,pe I'le de la Cite,L'Opera,Sacre-Quere de Mortmartre,Place de Vendomme,Luvru,Wersailles,unde ai vazut?In jurul Turnului Eiffel?De ce vorbesti prostii?
24.   Mi se pare normal trimis de
( 5 aug 2008, 02:07:26
SA le darame pe toate ca au luat locurile pe un pret de nimic in chirie sa le darame si sa faca parcari normale daca nu supra etajate !
24.1  RE: Mi se pare normal trimis de
( 6 aug 2008, 16:04:54
MaI intai sa-si darame garajul, primarul nostru scump si drag si neamurile lui.
25.   E firesc trimis de
( 5 aug 2008, 09:35:02
Probabil ca nu mai incap de garaje pentru a ridica un nou supermarket. La inceput s-au desfiintat parcarile pentru a fi construite banci(CEC bank, bancpost, raiffaen- actuala primarie, etc). In locul lor nu au costruit nimic. In locul balastierei de pe G. Enescu puteau face locuri de parcare dar nu..

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei