Pentru Gara din Siret puţinii ani de glorie au apus odată cu oraşul. Închiderea sistematică a societăţilor comerciale din Siret, dar şi înmulţirea mijloacelor de transport rutier au făcut ca transportul pe calea ferată spre şi dinspre acest oraş de graniţă să se reducă dramatic. Aşa se face că în 2003, gara a fost închisă pentru traficul de persoane. Patru ani mai târziu, la sfârşitul lui 2007, gara „a trăit” ultimul moment feroviar. Ultimul tren a plecat, iar gara construită la mijlocul anilor ’80 a rămas pustie.
Şinele ruginesc sub povara timpului, la fel cum se întâmplă şi cu un vagon de marfă, parcă rămas stingher în faţa gării. Vagonul, şinele de cale ferată şi o tablă indicatoare sunt singurele indicii că în urmă cu ceva timp acolo era o gară.
Acum, pe peron se zăresc mai multe umbrele şi câteva mese. În zilele însorite aici este terasă, iar oamenii se pot relaxa cu o bere în faţă, admirând “natura” feroviară.
Administratorul pensiunii nu are voie să schimbe obiectul de activitate
Administratorul pensiunii de două margarete care funcţionează acum în incinta Gării Siret nu a fost prea dispus să spună de ce a ales să investească tocmai în acest loc şi de unde i-a venit ideea, pe motiv că “mi-au făcut alţii o publicitate de care nu am fost bucuros”.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Căi Ferate au precizat că spaţiul a fost atribuit în urma unei licitaţii publice cu strigare.
Prin contract, administratorul firmei care a închiriat spaţiul Gării Siret pentru a-şi deschide pensiune este obligat să îndeplinească mai multe condiţii. Astfel, acesta nu are voie să schimbe destinaţia şi obiectul de activitate al afacerii pe care a pornit-o. De asemenea, acesta trebuie să nu degradeze spaţiul, să nu intervină cu modificări asupra construcţiei fără aviz CTE al Sucursalei regionale CF Iaşi, să nu subînchirieze spaţiul şi să nu blocheze căile de acces.
Pensiunea are câteva camere de cazare pentru clienţi, recepţie şi bar, iar transformarea îi poate păcăli în orice clipă pe musafiri. Cei care vin pentru prima dată în Siret şi trag la acest stabiliment îşi dau seama cu greu că în urmă cu numai câţiva ani acolo era o gară.
Rămâne de văzut dacă la expirarea termenului de închiriere, actualul administrator va continua să investească în fosta Gară din Siret, mai ales că reprezentanţii căilor ferate au declarat că nu intenţionează să vândă clădirea.
(31 iul 2008, 11:44:21
Daca nimeni nu se ocupa de fosta gara astazi ar fi fost niste ziduri daramate cum sunt multe altele.
Pt mine acest articol este o lauda la ce s-a realizat acolo