Creşterea debitului râului Suceava a pus pe jar autorităţile sucevene. Cele două poduri care traversează râul Suceava au fost încercate serios de viitură. De altfel, în noaptea de joi spre vineri, circulaţia rutieră pe podul de la Iţcani a fost întreruptă temporar şi reluată ieri dimineaţă cu anumite restricţii.
Maxim istoric al debitului de pe râul Suceava
Conducerea Sistemului de Gospodărire a Apelor Suceava a precizat că râul Suceava a înregistrat maximul istoric, de 1.590 mc/s, cu 300 mc/s mai mult decât la cele mai puternice inundaţii care au lovit vreodată municipiul Suceava.
Din cauza furiei cu care apa lovea, digul de pe malul drept al râului Suceava, în locul unde o firmă de construcţii a făcut o breşă pentru a putea realiza o serie de lucrări în albie, a cedat pe o distanţă de aproape 50 de metri. Două locuinţe au fost inundate, iar peste 100 de jandarmi, poliţişti comunitari şi angajaţi ai ISU Suceava au fost aduşi în zonă pentru a da o mână de ajutor la închiderea breşei.
Mai multe camioane cu piatră şi balast au fost răsturnate pentru a împiedica apa să distrugă o porţiune şi mai mare de dig, iar la final sute de saci cu pietriş au fost aşezaţi pentru a stabiliza totul.
Podul de la Burdujeni, colmatat cu copaci şi aragaze
Pericol a fost şi la celălalt pod de peste râul Suceava, din zona Bazarului. Din cauza colmatării zonei de la mijlocul podului, cu aragaze şi copaci întregi, smulşi din rădăcini, exista riscul ca apa să iasă din matcă şi să provoace mari probleme.
În vreme ce pompierii, înarmaţi cu căngi, se chinuiau să scoată din apă măcar o parte din lucrurile aduse de apă, care se tot adunau pe lângă pilonii podului, zeci de ochi, ai forţelor de intervenţie, stăteau aţintiţi spre zona de mijloc, unde forţa apei ameninţa să rupă podul.
Autorităţile aproape că s-au panicat atunci când oamenii le-au sesizat fisurile din asfalt, din zona respectivă, fiind considerate un semn de cedare a structurii de rezistenţă.
Imediat, primarul Sucevei a solicitat prezenţa la pod a unei echipe de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, care să evalueze gravitatea situaţiei.
Una din primele măsuri care se impunea a fi luată, în cazul în care podul risca să fie rupt, era cea de a întrerupe circulaţia, pentru a fi protejată populaţia.
În cele din urmă, lucrurile s-au mai liniştit după ce reprezentanţii Inspectoratul de Stat în Construcţii au dat asigurări că nu este încă nici un pericol, fisurile fiind doar în asfalt, între timp, şi nivelul apei scăzând vizibil, cu aproape un metru, după ce ajunsese chiar până la marginea superioară a podului.
(26 iul 2008, 11:54:19