Sucevenii vor putea afla cu cât îi plătesc ei pe administratorii şi preşedinţii asociaţiilor de locatari de care aparţin atunci când se vor uita pe listele de cheltuieli la întreţinere, afişate la parterul fiecărui bloc.
Iniţiativa ca aceste informaţii să fie făcute publice îi aparţine viceprimarului municipiului Suceava, Lucian Harşovschi, care se ocupă de coordonarea Serviciului de Asociaţii Locatari.
“Sucevenii au dreptul să afle cu cât îi plătesc pe cei din conducerea asociaţiei de locatari. Acum, pe listele de plată apare doar suma cu care contribuie fiecare locatar pentru serviciile administrative. Nimeni nu ştie ce indemnizaţie primeşte administratorul şi preşedintele de asociaţie, femeile de serviciu şi cenzorul asociaţiei. Sunt salarii asigurate din banii cetăţenilor, care au dreptul să le cunoască”, a declarat Lucian Harşovschi.
Punerea în practică a acestei idei ar putea stârni un val de nemulţumire în rândul conducerii asociaţiilor de locatari, mai ales în cadrul celor cu un număr mare de apartamente, unde se vehiculează că ar fi salarii consistente, mai mari decât ale şefilor de instituţii publice.
Dezinteres din partea populaţiei
Viceprimarul Lucian Harşovschi consideră că s-a ajuns la situaţii absurde, în care pe numele unor administratori şi preşedinţi de asociaţii sunt depuse o mulţime de plângeri, dar nu pot fi schimbaţi din funcţie tocmai din cauza dezinteresului locatarilor.
“Sunt cazuri în care unii au rămas la conducerea asociaţiei la mult timp după ce le-a expirat mandatul pentru care au fost aleşi. Vin oamenii şi se plâng că nu îşi fac treaba cum trebuie, dar acum, când am făcut alegeri să numească ei un nou preşedinte, nu s-a prezentat nimeni. Oamenii trebuie să fie conştienţi că nu le putem noi rezolva chiar toate problemele, sunt cazuri în care puterea e în mâna lor, dar nu se folosesc de asta”, a adăugat Lucian Harşovschi.
În municipiul Suceava sunt peste 100 de asociaţii de locatari, cele mai mari fiind cele din Obcini şi din Burdujeni.
(23 iul 2008, 11:24:48