Un bărbat din municipiul Suceava nu s-a putut folosi nici măcar o zi de televizorul LCD pe care l-a cumpărat pentru a-l monta la firma soţiei, aparatul defectându-se după ce a chemat reprezentanţii unei firme să-i monteze cablul.
Cristi Pilat susţine că unul dintre angajaţii firmei UPC, care au venit să-i pună cablul TV, i-a distrus televizorul, crăpând ecranul după ce l-a presat cu degetele. Distrugerea prin presare cu degetele i-a fost confirmată bărbatului şi de firma cu care are contract în perioada de garanţie, care, fiind vorba de o distrugere, refuză să-i repare aparatul gratis.
Paguba, aproape cât valoarea televizorului
Cristi Pilat ne-a povestit că în luna iunie a achiziţionat un televizor LCD de la ALTEX cu 1.900 de lei. A apelat la firma UPC pentru a-i instala cablul, pe 13 iunie încheind contractul.
„După ce că au venit cu întârziere, m-au sunat seara, la ora 20.00, că au venit să-mi pună cablul. După ce au tras firul, le-am cerut maşina de percuţie, pentru a-mi monta televizorul pe suport, pe perete. Unul dintre cei doi băieţi veniţi a spus că mi-l montează el. A montat talpa pe perete, a luat televizorul cu ambele mâini şi l-a apăsat în suport. Când l-am deschis să îl probez deja în colţul din dreapta sus imaginea dispăruse”, ne-a declarat bărbatul.
El le-a cerut explicaţii celor doi angajaţi ai firmei UPC, însă aceştia l-au îndrumat spre atelierul de reparaţii, dând vina pe o defecţiune tehnică. Când a dus televizorul LCD la atelier, acesta a aflat imediat cauza defecţiunii.
„Mi-a arătat băiatul de acolo urma degetului. A apăsat atât de tare încât a spart în interior ecranul. În jumătate de oră deja imaginea a dispărut complet”, spune Cristi Pilat.
El ne-a precizat că cei doi angajaţi ai UPC care au venit să-i monteze cablul se numesc Florin Rusu şi Alexandru Orion, fără a putea preciza care dintre ei a fost cel care i-a distrus televizorul. Costul reparaţiei televizorului este de 1.300 de lei, condiţii în care păgubitul nici nu se gândeşte să şi-l repare pe banii lui.
Chemat la discuţii după ce presa s-a interesat de caz
În încercarea de a-şi recupera paguba, bărbatul a mers în audienţă la şefii UPC din Suceava. Aceştia i-au spus că nu au cum să-l ajute, montarea televizorului în suport nefiind stipulată în contractul dintre client şi firmă.
Ieri, după ce reporterii Monitorul de Suceava s-au interesat la biroul de presă al UPC România despre acest caz, suceveanul a fost contactat din nou de un reprezentat UPC, fiind invitat la o întâlnire.
„Cumva mi-au reproşat faptul că m-am adresat presei şi le-am stricat imaginea cu acest caz. Au fost la întâlnire şi cei doi băieţi care au venit să-mi monteze cablul, am discutat, însă nu mi s-a promis nimic concret”, a spus Cristi Pilat.
Ieri după-amiază, unul din reprezentanţii UPC România ne-a contactat telefonic, spunându-ne că ne va trimite un punct de vedere oficial al firmei cu privire la această problemă imediat după întâlnirea cu reclamantul din Suceava. Răspunsul aşteptat nu a fost trimis până la închiderea ediţiei.
Este hotărât să apeleze la instanţă
În curând, clientul UPC va trebui să achite abonamentul pentru prima lună de servicii de televiziune prin cablu, însă nu are de gând să facă acest lucru, atâta timp cât nu s-a putut folosi nici un moment de televizor, şi implicit de serviciile firmei UPC.
El a făcut o plângere la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Suceava, însă nu are mari speranţe de a rezolva ceva pe această cale, fiind anunţat că o astfel de problemă nu este de competenţa instituţiei.
„Am vorbit cu un avocat şi sunt hotărât să acţionez în instanţă firma UPC. Am investit mulţi bani în acest televizor, paguba este mare, şi nu am de gând să las lucrurile aşa. De la atelierul care repară televizoarele voi obţine o hârtie care să ateste cauza defecţiunii, şi sper să am câştig de cauză”, a încheiat Cristi Pilat.
(22 iul 2008, 11:12:07