Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 19 iul 2008 - Anul XIII, nr. 168 (3849)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Bani mulţi

Modernizarea Aeroportului Salcea, cel puţin 70 de milioane de euro

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Aflat în "moarte clinică", Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Salcea aşteaptă  urgent investitori puternici, capabili să modernizeze în timp cât mai scurt pista, sistemul de balizaj, dar şi clădirea destinată pasagerilor. Vechi de 45 de ani, aeroportul necesită investiţii de minim 70 de milioane de euro, bani fără de care activitatea se va restrânge treptat până la închiderea totală a operaţiunilor.

Cu un trafic în creştere în ultimii ani, aeroportul din Salcea, care deserveşte judeţele Suceava şi Botoşani, trage să moară. Paradoxul face ca numărul mare de aterizări şi decolări să-şi pună amprenta serios asupra pistei.

Directorul Aeroportului „Ştefan cel Mare” din Suceava, Dan Asmarandei, a confirmat că principala problemă a traficului aerian este calitatea pistei.

„A fost construită din beton, în 1963, iar de atunci este măcinată permanent de soare şi îngheţ. Este cea mai slabă pistă din ţară”, a precizat Dan Asmarandei.

O altă problemă a pistei este lungimea, de numai 1.800 de metri.

„Sunt probleme tehnice, dar foarte importante pentru activitate. Pentru a aduce Aeroportul din Salcea la standarde internaţionale ar fi nevoie de cel puţin 70 de milioane de euro, bani care ar urma să fie investiţi în modernizarea pistei şi sistemul de balizaj”, a declarat Dan Asmarandei.

 

Cursele low-cost, interzise pe Salcea

Calitatea proastă a pistei diminuează drastic numărul curselor care sunt programate pentru Salcea. Companiile low-cost sunt, practic, interzise pe acest aeroport. Capacitatea avioanelor care pot ateriza la Suceava este limitată la aparate cu maxim 50 de locuri, iar firmele low-cost operează cu aeronave care au un număr de cel puţin 100 de locuri.

„Situaţia se înrăutăţeşte de la an al an. Dacă acum pot opera avioane cu o capacitate de 50 de locuri, anul viitor pista va permite doar aterizarea unor avioane de capacitate mai mică. Dacă nu se fac investiţii rapide, viitorul Aeroportului este sumbru”, a preconizat Dan Asmarandei.

 

În patru ani, traficul de persoane a crescut de mai bine de opt ori

Numărul pasagerilor care au călătorit cu avionul de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Salcea a crescut constant în fiecare an. Dacă în 2004 au fost procesaţi 2.489 de pasageri, în 2005 acest număr s-a triplat, ajungând la 7.734.

De pe Aeroportul din Salcea au zburat 12.766 de persoane în cursul anului 2006, pentru ca anul trecut să se înregistreze un număr de 20.009 călători.

Practic, în doar patru ani, traficul a crescut de mai bine de opt ori.

Şi în privinţa numărului de aterizări şi decolări s-a înregistrat o creştere semnificativă, de la 295 în 2004, la 1.228 în cursul anului trecut.

 

Studiu de eficienţă pentru aeroport

Valoarea mare a investiţiilor care trebuie realizate în modernizarea Aeroportului „Ştefan cel Mare” dă emoţii autorităţilor. Pentru a stabili dacă aceste investiţii sunt eficiente, Consiliul Judeţean Suceava, proprietarul aeroportului, a comandat un studiu, care va ţine cont de mai multe criterii, inclusiv perspectivele de viitor. Înlocuirea actualei piste ar putea însemna şi blocarea activităţii aeroportului. Dacă se va opta pentru o nouă pistă betonată, lucrările ar dura circa trei ani, cu un an de întrerupere totală a activităţii. În schimb, dacă se va merge pe varianta unei piste flexibile, din asfalt, lucrările vor dura între 6-8 luni, fără întreruperea activităţii.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Modernizarea Aeroportului Salcea, cel puţin 70 de milioane de euro.
 Vizualizări articol: 2955 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 2 voturi
Modernizarea Aeroportului Salcea, cel puţin 70 de milioane de euro3.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Aeroport trimis de
(19 iul 2008, 11:37:52
Demolati totul si construiti inca un supermarket. Folositi neaparat experienta dobindita la celelalte fabrici din Suceava care au avut aceasi soarta.
2.   Afara trimis de
(19 iul 2008, 11:58:05
Citind ultimele articole, si comentariile aferente, despre aeroportul din SV am dedus ca activitatea acestuia este subventionata, adica platita din banii nostri. Atunci ce cauta un nesimtit la conducerea lui, care ia si pensie (foarte mare ), salariu mai mare, i s-a mai dat si un apartament cu care a facut nustiuce invarteli si face cumparaturi cu jeepul de la Aeroport. Pentru BUCOVINA aeroportul are o importanta foarte mare dar daca ai la conducere niste lichele nu ai cu cine face, ar trebui schimbati si adusi oameni competenti, care, gurile rele spun , ca "fug" cand aud de aeroport din cauza catelului lui Asmarandei, un anume Alisavetei daca am retinut corect numele. Cine stie ar trebui sa spuna mai multe poate cineva (Flutur) ia masuri.
2.1  RE: Afara trimis de
(19 iul 2008, 22:20:16
Jeepul este a doua masina data de CJ acestui individ, prima ,un LAND ROVER l-a facut praf ,si nu ia facut nimeni nimic,ascult?
2.2  RE: Afara trimis de
(20 iul 2008, 00:07:32
"Omul sfinteste locul" e valabila zicala si la Aeroportul Salcea . Incompetenta unor personaje numite in functie pe baza de interese ( vezi exemplul acelui Alisavetei , individ cu probleme psihice grave ) face ca Aeroportul sa fie acum in aceasta starea jalnica .
2.3  RE: Afara trimis de
(20 iul 2008, 10:02:18
Vad ca nu spune nimeni de noul ,,sofer" al acestui ,,director ",acesta fiind propia lui sotie .In ultimul timp poate fi vazuta din ce in ce mai des la volanul jeepului
3.   Promisiuni electorale trimis de
(19 iul 2008, 12:12:31
vom vedea acum modul in care-si va onora Dl. Flutur promisiunile electorale. Cand Marza a contactat o firma americana dispusa sa modernizeze aeroportul, Flutur a sarit in sus pretinzand ca Marza "vinde" interesele Consiliului Judetean in scopuri personale. Asa ca D-le Flutur a sosit momentul sa ne arati de ce te-am ales.
3.1  RE: Promisiuni electorale trimis de
(19 iul 2008, 14:48:38
Corect
3.2  RE: Promisiuni electorale trimis de
(19 iul 2008, 22:07:59
firma AM NYC CORPORATION era o mare teapa pusa la cale de Mirza si catelul lui ,directorul aeroportului Asmarandei .Cam dubioasa plecarea acestui individ la capitala si de acolo mai departe (cica in concediu)si cind a venit ,de pe unde a umblat(????????) a aparut aceasta firma fantoma .Explicatia?
4.   Trebuie trimis de
(19 iul 2008, 12:48:18
ce bine ar fi toti din strainatate ar pleca si ar veni din sv mie groaza de drumul pina la buc eu as pleca de 2 ori pe an daca ar fi la sv..domnule flutur ar fi recunoscatori toti cei pecati afara daca ati moderniza aeroportul...speranta moare ultima...

5.   Misu trimis de
(19 iul 2008, 16:13:46
sint in acelasi asentiment cu d-l de mai sus este ceva de groaza sa parcurgi drumul din gr pina la bucuresti in 1 45 min si de acolo 5-6 ore pe putin pana la sv daca s-ar face curse directe, nr de pasageri ar creste nu de 8 ori de 80 de ori!!!!
6.   Exagerare trimis de
(19 iul 2008, 20:41:34
bai fratilor dar nu vi se pare cam mult 70 de mil.de EUR ,dar cei face ma ... de ce nui face inbunatatziri.Eu unul am plecat de la Bacau cu avionul si acel aeroport mi sa parut mult mai naspa ca cel de la noi sii aeroport ,cica ,internatzional.
6.1  RE: Exagerare trimis de
(19 iul 2008, 21:58:29
ai dreptate ,e cam mult, banuiesc ca e cam jumatate din suma inaintata spre dezbatere. un km.de autostrada ,luata de la zero este, intre 1,5 si 3 mil. de euro.Cit poate sa coste 3 km de pista noua ,max 15 mil de euro ,restul ??????? Daca noul aeroport de la Brasov ar costa intre 100si 120 de mil de euroatunci asta cit ar costa?restul banilor se scurg in buzunarele spagarilor
7.   Asmarandei e omul lui Marza trimis de
(19 iul 2008, 21:45:40
D-le Flutur de aia te-am votat: zboara-l afara pe catelusul lui Marza, acest necioplit de asa-zis "comandat" de aeroport. Si tu stii domnule Flutur, in calitate de fost senator, ce "performante manageriale" are acest individ.
7.1  RE: Asmarandei e omul lui Marza trimis de
(19 iul 2008, 22:10:44
care performante?
7.2  RE: Asmarandei e omul lui Marza trimis de
(19 iul 2008, 22:14:22
Se stie ca Asmarandei este omul defunctului politic Mirza,si d-l Flutur ar trebui sa scape cit mai repede de el.Afost coleg cu sotul meu dar ca om e zero.
7.3  RE: Asmarandei e omul lui Marza trimis de
(20 iul 2008, 02:57:31
Nu te-a �ncins cum trebuie, de aia-i zero?
7.4  RE: Asmarandei e omul lui Marza trimis de
(20 iul 2008, 20:55:59
Ce te-as incinge eu nitel prietene GABRIEL de tiar iesi ochi din cap ca la broasca. Banuiesc eu cine esti si cred ca v-om avea o discutie cit de curind.
8.   70 de milioane??? trimis de
(20 iul 2008, 05:26:42
Din nou o cifra aruncata aiurea, ca pe vremea cand Iulius Mall se dadea mare ca investeste 120 milione (si a investit cu totul vreo 10-12). Domnilor ziaristi, chiar atat de rupti de lume sunteti incat sa luati mot-a-mot orice declaratie absurdo-comica facuta de vreun nenea de la aeroport? Iata un calcul simplu al costurilor reale: pista are 1800m lungime x 30m latime deci 54000 mp. Metrul patrat de pavaj de beton costa 25E la grosime de 20cm, hai sa zicem dublu de gros ca-i aeroport deci 50E/mp. Pana aicea 2,7 milioane E. Un terminal de sa zicem 3000 mp ori 500E mp construit 1.500.000. Balizaje si alte zdranganele hai sa zicem 1 milion incarcat. Deci cu totul 5,2 milioane euro la pretul pietei. Cale lunga pana la 70 de milioane nu-i asa?
9.   De banii astia ... trimis de
(20 iul 2008, 07:00:52
mai construiesc un aeroport !:)))poate vor si flota de avioane personala plus stewardese top modelelaughinghai mah,da- incolo de spagarilaughing))
10.   GABRIEL trimis de
(20 iul 2008, 09:42:02
GABRIEL, femeia aia stie ce spune... tu insa esti un retard.... la fel ca debilul ala mic cu care nu m'am inteles nici eu si nici alte firme din oras. Am inteles de la unii lucratori de pe aeroport ca e un distrus infumurat si arogant dar ca profesionalism este ZERO. Eu am mai auzit de angajati care sa fie nemultumiti de conducere, dar astia de la aeroport par disperati la felul cum vorbesc despre el. Atunci cand conducerea nu stabileste un nivel de comunicare si intelegere cu oamenii se duce totul de ripa. 70mil euro...hai sa fim seriosi... defapt e explicabil pt ca acele calcule le'a facut cred retardatul ala care'i sef tehnic sau de marketing..nah, ganditi'va si voi... Cat despre Asmarandei... pare un om destept dar bandit, stie cum sa bage mana'n bani si sa fie ferit de probleme. Am auzit multe despre el la modul de barfa dar daca ce am auzit ar fi adevarat si ar fi probe... puscaria il mananca. Sper sa se schimbe conducerea sa poata si aeroportul nostru sa iasa la lumina.

11.   Coment trimis de
(20 iul 2008, 09:44:14
PACAT CA ACESTE COMENTARII NU AJUNG LA FLUTUR SAU IN PRESA.
12.   Chiar nu intelegeti.... trimis de
(20 iul 2008, 14:44:52
Suma e modesta si va si mai mare. Undeva la 100-150 mil euro. De ce? Pentru ca vor fi, ca si la razboi, "pagube colaterale". Adica se vor plati cateva firme de consultanta, cateva studii de impact si fezabilitate, cativa specialisti in orice... Pentru ce se vor face aceste "studii"? Pentru a vedea si "SEFII" ce se vede cu ochiul liber, AEROPORTUL E F F F RENTABIL. Si din toate sumele platite se vor intoarce 30-50% in buzunarele "beneficiarilor". Si cine-i actionar? Aud? Exact, CJ Suceava..... Licitatia pentru constructie/reparatie/reabilit o va castiga ...n-are importanta cine, pentru ca lucrarile vor fi date unei firme din Prelipca.... Prietenii stiu de ce....
12.1  RE: Chiar nu intelegeti.... trimis de
(20 iul 2008, 20:50:14
Bani pentru studiul de fezabilitate s-au dat deja,proiectul s-a facut ,cu toate ca in noul proiect pista se mai lateste cu 15m si se lungeste cu 600m dar lipsesc caile de rulare specifice unui aeroport civil si caile de degajare rapida cum ar trebui sa aiba o pista moderna .Cit despre platforma nu prea am vazut mare dezvoltare (proiectul poate vizionat atit la CJ cit si pe peretele din aerogara. Referitor la costuri ,am observat ca sunt intradevar umflate de catre(banuiesc ca ar fi cel aratat mai sus cu vreo doua articole ) si nu ma mir de ce au mers treburile atit de,,bine" in aceasta zona,cit despre firma care ar putea cistiga licitatia nu pot sa spun nimic ,dar am auzit ca la astfel de lucrari nu pot participa decit firme specializate pe astfel de lucrari
12.2  RE: Chiar nu intelegeti.... trimis de
(21 iul 2008, 00:47:58
Multumesc "PRIETENII", vad ca va pricepeti la asa cev si ca aveti si niste semne de intrebare. Aveti unele incoerente sau mai bine zis unele scapari, asa ca va rog sa reveniti ["am observat ca sunt intradevar umflate de catre(banuiesc ca ar fi cel aratat mai sus cu vreo doua articole ) si nu ma mir"]si sa spuneti cine credeti ca a umflat pretul.

La licitatie participa firme specializate, din Romania, Turcia, Mama Dracului..., dar executie se subcontracteaza unei firme agreate de CJ....

Prietenii stiu de ce....

P.S. Ex: 100.000Euro/lucrare, se liciteaza si castica EXPERT-DEMOLAREA ERL TuBago. 20.000Euro materiale, 5.000-10.000 firma constructii agreata CJ, 40.000 firma castigatoare, iar restul SPAGAAAAAAAAAA!!

Sa tot faci proiecte.....

Prietenii (si DNA-ul) stiu de ce.... (unii tac, oare de ce?) Prietenii stiu de ce....
12.3  RE: Chiar nu intelegeti.... trimis de
(21 iul 2008, 00:54:38
ERATA:

Multumesc "PRIETENII", vad ca va pricepeti la asa ceva si ca aveti si niste semne de intrebare. Aveti unele incoerente sau mai bine zis unele scapari, asa ca va rog sa reveniti ["am observat ca sunt intradevar umflate de catre(banuiesc ca ar fi cel aratat mai sus cu vreo doua articole ) si nu ma mir"]si sa spuneti cine credeti ca a umflat pretul.

La licitatie participa firme specializate, din Romania, Turcia, Mama Dracului..., dar executia lucrarilor se subcontracteaza unei firme agreate de CJ....(ce "BLEAHTEL" a venit cu tot arsenalul?)

Prietenii stiu de ce....

P.S. Ex: 100.000Euro/lucrare, se liciteaza si c�stiga EXPERT-DEMOLAREA SRL Trinitas TuBago. 20.000Euro materiale, 5.000-10.000 firma de constructii agreata CJ, 40.000 firma castigatoare, iar restul SPAGAAAAAAAAAA!!

Sa tot faci proiecte.....

Prietenii (si DNA-ul) stiu de ce.... (unii tac, oare de ce?) Prietenii stiu de ce....

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei