Comitetul Director al Spitalului Suceava a decis să modifice actuala structură a secretariatului, astfel încât accesul aparţinătorilor şi pacienţilor la acest serviciu să fie uşurat, iar evidenţa documentelor care intră şi ies din unitate să fie mai clară.
„Nu este vorba despre o suplimentare de personal, ci de eficientizarea activităţii de relaţii cu publicul şi managementul circuitului documentelor” a arătat purtătorul de cuvânt al Spitalului, dr. Tiberiu Brădăţan, adăugând că decizia a fost luată după ce s-au constatat unele disfuncţionalităţi.
Medicul a explicat că s-au dat dispoziţiile necesare pentru ca, în cel mai scurt timp posibil, să se producă această reorganizare, care ar permite unităţii să tindă spre civilizaţie, prin dispariţia pacienţilor în pijamale, care fac anticameră la direcţiune în vederea semnării şi parafării unor acte, cum ar fi biletul de externare.
Evidenţă mai clară a circulaţiei interne a documentelor
Totodată, modificarea structurii secretariatului ar duce la o urmărire foarte clară a circulaţiei documentelor, în condiţiile în care, în lipsa unui control eficient, unele acte rămân blocate la anumite departamente pentru perioade mai lungi de timp.
“Este necesar ca secretariatul să urmărească circulaţia unui document până la momentul soluţionării lui, astfel încât să se ştie cu exactitate, în orice moment, ce se întâmplă cu el. În plus, sunt o grămadă de documente care trebuie avizate de conducerea spitalului, pentru care bolnavii vin în pijamale la biroul managerului şi aşteaptă câte 10 – 15 minute, dacă acesta se află prin spital, cu diverse treburi. Ca să nu se mai întâmple aşa ceva, fiecare secţie poate să-şi facă o mapă de documente, care vor fi aduse la direcţiune, pentru semnături şi parafări, de o persoană autorizată. Ulterior, secretariatul se va ocupa de retrimiterea mapei către secţia sub supravegherea căreia se află pacientul. Este mult mai elegant”, a spus dr. Tiberiu Brădăţan.
(18 iul 2008, 11:23:49