Sensul giratoriu de la intrarea în municipiul Suceava, dinspre Fălticeni, a fost special gândit aşa pentru a obliga şoferii să circule cu viteză redusă, în condiţii de siguranţă maximă.
Directorul tehnic din cadrul Primăriei Suceava, Florin Cerlincă, a precizat că este demonstrat în practică faptul că sensurile giratorii cresc foarte mult gradul de siguranţă a şoferilor, într-o intersecţie, oferindu-le în plus şi posibilitatea de a face o întoarcere, fără a încurca circulaţia sau a se expune unor pericole suplimentare.
“Ştiu că mulţi se întreabă ce rost avea acel sens giratoriu acolo şi mai ales de ce este atât de mare. E o reacţie normală, pe care o avem cu toţii, deoarece modificarea unei intersecţii dă senzaţia de constrângere, de limitare a opţiunilor de circulaţie. În mod paradoxal, tocmai aceste constrângeri duc la o fluenţă mai mare a circulaţiei şi mai ales la un grad sporit de siguranţă a celor aflaţi în trafic. Mai multe accidente se petrec într-o intersecţie semaforizată, decât în una care are un sens giratoriu”, a declarat directorul tehnic al Primăriei Suceava.
O singură bandă de circulaţie, pentru un trafic mai civilizat
Practic, sensul giratoriu a fost gândit special să ocupe o rază mai mare, pentru a obliga şoferii să reducă viteza, pentru a face virajul, tot o necesitate fiind şi încadrarea lor pe o bandă de circulaţie, care să nu le ofere alternative de circulaţie, în acest fel fiind mult mai disciplinaţi.
“În orice intersecţie există mai multe puncte de conflict. Noi trebuie să eliminăm aceste conflicte. Tendinţa şoferilor este de a merge de-a dreptul, şi atunci au viteză mare. În toată lumea, s-a demonstrat că intersecţiile cu sensuri giratorii sunt cele mai sigure, pentru că te obligă să ocoleşti, încât automat reduci viteza. Pe de altă parte, cu cât raza e mai mare, cu atât mai uşor este de făcut turul, mai ales în cazul unor maşini mari, precum camioanele. De asemenea, e mai bine să îngustezi strada, în aşa fel încât să încapă doar câte o maşină, pentru că astfel nu mai forţează nimeni trecerea, ci se circulă fluent şi civilizat, evitându-se accidentele”, a adăugat Florin Cerlincă.
Directorul tehnic al Primăriei a precizat că celelalte sensuri giratorii din Suceava, precum cel de la Maraton şi cel din Burdujeni, au fost primite cu ostilitate de şoferi, la început, dar în timp s-a demonstrat că au fluidizat circulaţia, dar mai ales au crescut gradul de siguranţă a şoferilor şi călătorilor aflaţi în trafic.
(17 iul 2008, 11:07:50