Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 16 mai 2008 - Anul XIII, nr. 113 (3794)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

La Spitalul Suceava

Pacienţi obligaţi să doarmă în acelaşi salon cu o persoană decedată

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Scandal la secţia de Pneumoftiziologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Suceava, unde cadavrul unei paciente decedate în miez de noapte a stat peste zece ore în salon, alături de ceilalţi bolnavi internaţi, până când a fost ridicat şi dus la morgă.

În timp ce bolnavii s-au plâns că n-au putut dormi şi că li s-a făcut rău de spaimă, rudele femeii au reclamat întârzierea demersurilor în vederea înmormântării.

Acuzate că nu şi-au îndeplinit corect atribuţiile de serviciu, provocând o situaţie care frizează grotescul, cadrele medico-sanitare s-au scuzat prin lipsa unui mijloc de transport şi au blocat intrarea în secţie pentru a împiedica accesul reprezentanţilor presei sosiţi la faţa locului.

În cele din urmă, trupul neînsufleţit a fost dus la morgă, dar nu cu o maşină a Serviciului de Medicină Legală, aşa cum este normal, ci cu una aparţinând unei cunoscute firme din oraş, specializate în construcţii.

 

„Mai rău ca la puşcărie”

Speranţa Vararu, în vârstă de 64 ani, din localitatea Călugăreni, a fost internată în secţia de Pneumoftiziologie, care funcţionează într-unul dintre pavilioanele Spitalului Vechi, în urmă cu câteva săptămâni. Potrivit rudelor şi bolnavilor aflaţi în acelaşi salon, starea sa de sănătate s-a înrăutăţit începând de duminică, 11 mai, alterându-se vizibil miercuri seara, când au început să apară dificultăţi severe de respiraţie. Exact la miezul nopţii, femeia a murit dar, deşi colegele de salon le-au anunţat pe asistente despre deces, cadavrul nu a fost mişcat nici un centimetru până ieri dimineaţă, în jurul orei 10:30.

În tot acest timp, nici una dintre cele nouă persoane aflate în salon, toate femei, nu au putut închide un ochi din cauza fricii. De nevoie, pacientele, care au renunţat să mai stingă lumina şi au aprins o lumânare la căpătâiul defunctei, au stat de veghe lângă trupul neînsufleţit din patul vecin peste zece ore.

”Nu se poate aşa ceva! Toate femeile din salon sunt bolnave şi acum le-a crescut şi tensiunea de spaimă. Unele chiar au vomat. Nu-i nici igienic şi nici moral să laşi oamenii să stea o noapte întreagă cu mortul alături. Am muncit o viaţă întreagă ca acum, când ajungem la spital, să fim trataţi în halul ăsta. E mai rău ca la puşcărie”, s-a revoltat Viorica Prislopan, în vârstă de 57 ani, din Vatra Dornei, internată în salonul în care Speranţa Vararu a trecut în nefiinţă.

 

Bolnavii şi rudele decedatei, invitaţi să transporte corpul neînsufleţit la morgă

„Au spus (n.r. - cadrele medico-sanitare) s-o ducem noi la morgă sau bolnavii, fiindcă ei n-au personal. Acum, după ce toată lumea s-a scandalizat, vor s-o pună pe targă şi s-o treacă strada printre oameni şi maşini”, a relatat nepotul victimei, Sorin Ciubotăraşu, în vârstă de 23 ani, din Suceava.

Şi modul în care a fost îngrijită bătrâna pe perioada internării, dar îndeosebi în ultimele ore de viaţă, este discutat de rudele acesteia, precum şi de colegele de suferinţă, care afirmă că asistenţa sanitară primită nu a fost una de calitate.

Mai mult, potrivit celor implicaţi în acest caz, cadrele medico-sanitare au refuzat să intervină în momentul în care bătrâna a anunţat că se sufocă şi a solicitat ajutor, moartea survenind la scurt timp după refuzul personalului de a-şi face datoria.

„A spus că nu mai poate respira şi a cerut oxigen. Bolnavele din salon au alertat asistentele, dar acestea le-au răspuns că pacienta are gâze-n cap, cu alte cuvinte este nebună”, punctează Rodica Saghin, din Mitocul Dragomirnei, sora decedatei, afirmaţie susţinută şi de colegele de salon ale defunctei.

 

Cadavrul, dus la morgă cu o maşină a unei firme de construcţii

Ieri dimineaţă, în jurul orei 9.00, în urma scandalului care a stârnit şi interesul presei, personalul secţiei a încuiat uşa de la intrarea în sector cu scopul vădit de a împiedica pătrunderea jurnaliştilor veniţi la faţa locului, în documentare.

Gestul lor i-a lăsat pe dinafară inclusiv pe membrii familiei, care, pentru a ajunge la căpătâiul decedatei, s-au văzut nevoiţi să pândească un moment în care uşa a fost descuiată pentru a permite accesul unor cadre medico-sanitare în interior.

Contactată telefonic, şefa secţiei de Pneumoftiziologie, dr. Maria Muha, arată că astfel de situaţii, în care transportul pacienţilor decedaţi e pus sub semnul întrebării, sunt destul de frecvente la Spitalul Vechi.

Medicul dă vina pe sistem, explicând că singura maşină a Serviciului de Medicină Legală, autorizată să transporte cadavre, nu este tot timpul disponibilă, iar personalul nu are cum să traverseze strada cu mortul pe targă, motiv pentru care se recurge la alte soluţii.

„Eu am respect şi pentru cei vii, şi pentru cei morţi şi încerc să fac tot ce-mi stă în puteri în situaţiile de criză. Nu s-ar fi ajuns aici, fiindcă eu am resursele mele, dacă aş fi fost în spital. Din păcate, mi-am luat două zile libere pentru a mă pregăti în vederea susţinerii unui examen”, a spus şefa secţiei de Pneumoftiziologie.

Medicul a răspuns şi acuzelor aduse angajaţilor din subordine de către rudele decedatei şi bolnavii internaţi, cum că nu şi-ar fi făcut treaba pentru care sunt plătiţi, refuzând să acorde asistenţă sanitară.

„Eu ştiu că am un personal bun, care a învăţat cum să lucreze cu pacienţii. Nu cred că cineva şi-ar fi permis să neglijeze bolnavii în halul ăsta”, a opinat dr. Maria Muha.

 

Spitalul declanşează o anchetă internă

Cazul a ajuns şi în atenţia conducerii Spitalului Judeţean de Urgenţă, care a anunţat că va demara o anchetă administrativă.

Managerul general al unităţii, dr. Doina Ganea Motan, a arătat că problema transportului până la morgă se regăseşte numai la Spitalul Vechi, la cel Nou cadavrele fiind ambalate în saci speciali, cu fermoar, puse pe o targă şi duse cu liftul. Medicul a recunoscut că angajaţii de pe maşina Serviciului de Medicină Legală nu răspund prompt la solicitări, fie din cauză că sunt plecaţi pe teren, fie că amână nejustificat intervenţia, şi afirmă că va sesiza Comisia de Disciplină a Spitalului pentru a cerceta împrejurările în care a decedat Speranţa Vararu şi modul în care a fost gestionată situaţia, ulterior decesului.

„Un pacient decedat demoralizează ceilalţi bolnavi. Bolnavii din salon ar trebui evacuaţi, iar în cazul în care acest lucru nu este posibil se recomandă mutarea corpului neînsufleţit într-o altă încăpere. Spitalul are o singură maşină autorizată să transporte cadavre, care nu poate fi blocată special pentru aşa ceva şi ca atare este mai greu disponibilă. Totodată, nu este etic să cari un cadavru cu targa şi să-l expui astfel trecătorilor”, a conchis şeful Spitalului Judeţean de Urgenţă.

De menţionat că, potrivit normelor în vigoare, pacientul decedat este lăsat, după momentul morţii, două ore în secţie, pentru a se constata dacă apare vreo schimbare. După acest interval, care este le necesar medicilor pentru a se asigura că bolnavul nu a intrat în moarte clinică, cadavrul este dus la morgă, de unde familia îl poate ridica.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Pacienţi obligaţi să doarmă în acelaşi salon cu o persoană decedată.
 Vizualizări articol: 2005 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.0 din 9 voturi
Pacienţi obligaţi să doarmă în acelaşi salon cu o persoană decedată4.059

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Intrebare... trimis de
(16 mai 2008, 11:11:27
Oare masina era de la firma Muha ?
1.1  RE: Intrebare... trimis de
(16 mai 2008, 12:02:56
Mai este vreo indoiala?:)
1.2  RE: Intrebare... trimis de
(16 mai 2008, 13:10:00
Pai de ce credeti ca INCA nu s-a daramat riuna aia de spital vechi? Doar doamna dr. n-o sa faca naveta la Siret acolo unde trebuia sa se mute sectia de pneumoftiziologie.

La intrbarea adresata de Al, raspunsul este cat se poate de corect.

Si...apropo...(sa nu-mi scoateti ochii ca m-am imbolnavit de la Temida cu punctele de suspans) cand se va darama hardughia si se va construi noul "spital vechi" aveti dreptul la TREI incercari sa ghiciti ce firma va castiga licitatia.

Va doresc un weekend placut !
1.3  RE: Intrebare... trimis de
(16 mai 2008, 14:35:24
pe cand,MONITORUL, niste flagrante cu spaga data la spital.Si sa nu spunetzi ca este dificil ,cand 99% iau spaga.
1.4  RE: Intrebare... trimis de
(16 mai 2008, 23:16:58
Suntem de plans suceveni...... E imposibil ca asa ceva sa se intample intr-un spital judetean. Rusine cadrelor sanitare care se cred mereu mai presus de toti.
2.   Sincer, nici nu ma mir . . . trimis de
(16 mai 2008, 11:18:51
Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul !

Pentru ce sa mai faca inca ceva chiar dak lucreaza in slujba vietilor unor oameni ?

OFFF...

I-as arde pe rug p toti de la care s-a ajuns la aceasta problema, mai ales pe nesimtitele alea de asistente, platite, ce-i drept, cu un salar de nimic dar mai bine sa se duca la maturat pe strazi si la cersit k tot cam atat castiga si sa nu-si bata joc de vietile unor bieti oamnei.
2.1  RE: Sincer, nici nu ma mir . . . trimis de
(16 mai 2008, 12:07:18
Asistentele de la pneuomologie castiga mult mai bine, fata de alte sectii, pentru ca au sporuri multe... unele acolo sunt profesioniste, insa sunt si niste individe care nu sunt deloc preocupate, nu le pasa si trateaza in sictir bolnavii. Iar dr. Muha... chiar are alte interese cred, nu consulta nici bolnavii ei...
2.2  RE: Sincer, nici nu ma mir . . . trimis de
(16 mai 2008, 12:27:23
Daca nu le dai spaga nu misca krvele un deget!!!
2.3  RE: Sincer, nici nu ma mir . . . trimis de
(16 mai 2008, 14:27:39
... daca au salarii mici sa plece in Italia ca aici fac si paturile, ii sterg la****pe bolnavi.Ca doar nu castiga 1200EUR stand la barfe.Parca vad ca le taie din salar 10% pe 2 luni si gata
3.   Criminaliii trimis de
(16 mai 2008, 11:18:56
pai ei in loc sa aiba grija de pacienti si noaptea ei abea asteapta sa traca ora 12 ca sa se inchida in cabinet si sa doarma!!!!rusine!!!oare credeti ca D-zeu nu vede?Doamne ai mila de noi!sunt curioasa ce masuri se vor lua impotriva acestor criminali nenorociti!
3.1  RE: Criminaliii trimis de
(16 mai 2008, 14:36:08
NU SE VA LUA NICI O MASURA PENTRU CA SE TOT DA VINA PE SISTEM CA E INVECHIT CA NU E PERSONAL SI TOT ASA I MI PLACE CA UNII MAI AU CURAJ SA CRITICE SPITALELE PRIVATE UNDE RESPECTUL PENTRU OM E ALTUL NU ASA SA TE SUFOCI SI SA NU VINA NIMENI SA TI PUNA O MASCA DE OXIGEN SAU SA FIE LANGA TINE CAND ITI DAI DUHUL ...A MURIT CA UN CAINE FARA AJUTOR SI A RAMAS IN SALON CA UN CADAVRU ARUNCAT DE VALURI PE O PLAJA A NIMANUI RUSINE

4.   Indiferenta trimis de
(16 mai 2008, 11:20:03
parca nu stie nimeni ce se intampla prin spitalul vechi... cat de prost sunt ingrijiti pacientii si in ce conditii stau... aceasta cladire trebuie daramata...
4.1  RE: Indiferenta trimis de
(16 mai 2008, 23:14:07
Votati din ce cauza s-au intamplat toate astea pe informatiata.
5.   Spitalul groazei trimis de
(16 mai 2008, 11:25:12
acum am inteles de ce nu vrea Baisanu sa darime spitalul ! Vrea sa deschida firma de pompe funebre..! D zeu s.o odihneasca pe sarmana femeie,asa.i la razboi...!
6.   Cum se respecta juramantul lui Hipocrat trimis de
(16 mai 2008, 11:35:07
Nu e asta primul caz de la aceasta sectie. Medicii n-au nimic uman in ei, sunt mai rai decat cioclii !
6.1  RE: Cum se respecta juramantul lui Hipocrat trimis de
(16 mai 2008, 12:15:52
uite unde era hipocrate.... comenteaza pe site la monitorul

tu macar l-ai citit sau ai auzit de el si te-ai gandit sa spui si tu ceva?
6.2  RE: Cum se respecta juramantul lui Hipocrat trimis de
(16 mai 2008, 13:42:14
Hipocrat se scrie cu ,,H" ca asa ne-a invatat in scoala generala sau poate ca nu merita respectul vostru ca nu da spaga, deci nu exista !
7.   Tolomace trimis de
(16 mai 2008, 11:40:38
"li s-a facut rau de spaima" - ce dobitoace. Ce sa va faca moarta bre proastelor?
7.1  RE: Tolomace trimis de
(16 mai 2008, 11:47:15
dobitoc esti,femeile din salon sunt bolnave nu stau in spital ca sunt sanatoase
7.2  RE: Tolomace trimis de
(16 mai 2008, 14:38:08
CAMIL ESTI PROST CA NOAPTEA MAI MULT CE SA TI ZIC TU AI DORMI O NOAPTE INTREAGA CU UN MORT LANGA TINE

RASPUNDE TI TIE CA EU STIU DEJA RASPUNSUL NEGHIOBULE.
8.   Spitalul groazei trimis de
(16 mai 2008, 11:44:30
ooooo Doamne ! asai in Suceava la spitalul asta ma tem sa mai ma duc,cand stiu prin ce am trecut la nastere si cati bani am dat....dar dupa ce muncesti o viata si ai o amarata de pensie te tratiaza de parca ai fi...trebuie o schimbare in spitalul asta mai ales printre asistente si femeile de serviciu care astepta sa le dai ceva altfel nici nu se uita la tine.condoleante familiei.
8.1  RE: Spitalul groazei trimis de
(16 mai 2008, 18:31:36
si �n Radauti la spital e la fel daca nu dai spaga nu se uita la tine. sunt niste asistente care nau suflet fata de bolnavi. dar nimeni nu sufla un cuv�nt. UNDEVA �N ROM�NIA 2008
9.   Pacienti trimis de
(16 mai 2008, 11:56:27
angajati un cetatean cu un atelaj hipo, concediati asistentele ca degeaba le platiti,
10.   Medic extraordinar trimis de
(16 mai 2008, 11:56:54
Nu e corect sa-i acuzam pe toti medicii din spitalul vechi. Am un respect deosebit ptr D-na doctor Chebac, e un medic care a spalt "pacatele" multor medici din sistem in viziunea mea. Mama mea e internata acolo si se implica fantastic, de placere, din respect am vrut sa.......... o rasplatim in vreun fel si n-a acceptat sub nici o forma decat un buchet de flori. Omul sfinteste locul, chiar si in conditii mai "mizere", asa ca....
10.1  RE: Medic extraordinar trimis de
(16 mai 2008, 12:12:28
Asa e, insa ea e la contagioase si e printre putinii medici dedicati medicinei si care nu ia spaga. Pe propria piele verificat, dupa ce la pneumologie am fost tratati intr-un mare fel:( Mai sunt acolo cateva doctorite foarte bune si omenoase, cred ca de aia e plina sectia aia mereu. Este ciudat cum la pneumologie un pacient nu e vazut de medic 2-3 zile, si salonul e aproape gol, cu 2-3 bolnavi, iar dincolo, cand ajunge, este vazut zi de zi, indiferent de cine e de garda si cine a internat pacientul respectiv. Seful de sectie e vinovat de delasarea unei sectii!
10.2  RE: Medic extraordinar trimis de
(17 mai 2008, 00:05:23
hai sictir liviutu
10.3  RE: Medic extraordinar trimis de
(17 mai 2008, 00:16:14
Mai lasa-ma si cu" contagioasele",acum cativa ani ,am ajuns mai mult moarta decat vie si dupa ce m-a consultat [nu mai spun ce medic],m-a dg cu gripa,iar a 2a zi mi-am facut o r-scopie pulm.si aveam dubla hronhopneumonie ,cord globulos ,asa ca nu-i interes pentru bolnavi,sunt foarte superficiali ,rar mai gasesti un medic bun,iar un medic bun lucreaza si cu personal bun.
10.4  RE: Medic extraordinar trimis de
(17 mai 2008, 20:36:37
sectia de contagioase e plina mereu ptr ca acolo e pepiniera de pensionari pe caz de boala,adica de facut inegalitati,nu pentru ca are doctorite inimoase;pentru ca are o sefa afacerista !
10.5  RE: Medic extraordinar trimis de
(17 mai 2008, 20:39:54
de unde stii tu, ca insotitoare, cate pacate si ale cui ,a spalat doctorita aceea ?sau esti chiar ea?dar nu vad legatura cu caratul mortilor,oare nu ii si cara doctorita asta?
11.   Spitalul grazei trimis de
(16 mai 2008, 12:01:43
mai rau ca la puscarie este la acest spital. Trebuie daramat in cel mai scurt timp

11.1  RE: Spitalul grazei trimis de
(16 mai 2008, 12:16:45
si ce ma , daca-l darami crezi ca se apuca... personalul din spitale de....treaba ??

astia trebuie pusi la punct cu....parul ca de vorba buna se stie de mult ca nu....inteleg !!

cu ce-i de vina spitalul de ....incompetenta serviciului sanitar ??

zici ca din cauza ca ....spitalul e vechi si...personalul e....DEMORALIZAT ???

poate ai.....dreptate !

11.2  RE: Spitalul grazei trimis de
(16 mai 2008, 12:20:51
DORCTORITA MUHA TREBUIE DATA AFARA..LA FEL SI CEI CARE AU ACCEPTAT CA EA SA FIE SEFA.....SE DUCE LA CURSURI PENTRU CE??????? SA SE ROAGE AFARA CU EA DIN SISTEM
11.3  RE: Spitalul grazei trimis de
(17 mai 2008, 00:23:28
si pe cine vrei sa puna sefa ? pe MONTEA? care este o ametita si o aiurita? o imprastiata care chiar fara mita barosana nici nu pune mana pe tine ,si chiar daca te consulta vai de capul ei ,mai bine te lipsesti ,asa-i de specializata ca nu mai stie nici cum o cheama.
12.   Spital trimis de
(16 mai 2008, 12:11:29
Cand mi-a murit sotul,am fost "intampinata" la etajul III ,lift,de o infirmiera care mi-a cerut bani pt.ea si colega ei , ca l-au dus la morga.Cred ca sunt de prisos comentariile.
13.   Asa este, LUIS trimis de
(16 mai 2008, 12:11:34
traim in romania si asta ne ocupa tot timpul!!!!!!!!!!
14.   Nu-i de mirare trimis de
(16 mai 2008, 12:21:48
Este groaznic ce se-ntampla in spitalul de urgenta Suceava, dar nu-i de mirare atat timp cat absolut toate promovarile pe functii de conducere se fac pe pile, personale sau politice[inclusiv managerul actual]. Nimeni, inafara de 2-3 ziaristi[si ei, arareori] nu consemneaza comportamentul cadrelor medicale si a intregului personal, fata de pacienti.Tot ce este reprobabil se-ntampla in acest spital, de la comportamentul arogant si dispretuitor[asistentele sefe sunt niste "dumnezei" ai sectiilor] si pana la ciubucareala ordinara pentru o pastila ce nu se gaseste la farmacia spitalului.Evident, nu toti sunt asa, dar exemplele pozitive sunt mult mai putine decat cele ce caracterizeaza acest spital ca fiind destinat pilosilor si nu pacientilor!Tg. Mures si Clujul sunt tot in Romania, nu am in vedere performantele medicale, dar acolo pacientul este respectat, nu umilit incontinuu, ca aici. De ce, nici o autoritate nu se implica, doar e vorba si de prestigiul judetului?
14.1  RE: Nu-i de mirare trimis de
(16 mai 2008, 17:51:08
Ai dreptate ! am stat o sapt internat la Targu Mures dar doctorii inclusiv personalul s-au puratat f frmuos cu mine , si nu le-am dat shpaga ! parca ma credeam in alta tara, dar adevarul ca in zona aia sunt f multi unguri si e normal ca ungurii sa fie altfel decat noi
14.2  RE: Nu-i de mirare trimis de
(17 mai 2008, 10:43:48
Nu mai ridicati atata in slava TG. Mures-ul! Vorbiti de parca numai voi ati umblat prin spitalele Romaniei ! Mie un mare profesor de la Tg. Mures nu mi-a consultat tatal decat dupa 4 zile de la internare, desi am incercat sa-l anunt ca-i este rau! Abia dupa ce l-am "sensibilizat", l-a mutat pe tata intr-o rezerva cu televizor si frigider. Asa ca nu-ni spuneti mie ca toate relele se intampla la Suceava! Cat a fost internat aici, n-am data bani decat pe anumite medicamente care nu se gaseau in spital. La Tg. Mures mi-au zis sa-i aduc sange daca vreau sa-l opereze. Deparca gasesti sange uman la magazin si poti sa cumperi!

In acest caz , vina capitala este a sefei de sectie. A stabilit ea care eate conduita pentru astfel de cazuri? Ca doar nu este primul pacient care moare la miezul noptii in sectia sa !

A solicitat ea in scris solutii managerului unitatii daca nu a gasit unele proprii? Daca ai subalterni prosti, le scrii pe hartie: pentru asta faci asa, pentru aia faci asa
15.   Of of trimis de
(16 mai 2008, 12:23:14
si eu am nascut in spitalul asta si a fost....nu stiu cum sa mai spun,ingrozitor,abia asteptam sa treaca zilele sa ies din mizeria aceea. nu inteleg de ce nu se iau masuri, mai ales fata de asistentele alea nesimtite, care, daca te vad pe mana lor,au impresia ca is cineva si trateaza pacientele ca pe niste animale la gramada. nu ti-ar da o mana de ajutor sa te poti ridica de pe pat (in cazul celor operate de cezariana), vor bani si am dat, recunosc,altfel....aveam zile si mai grele in spital. nu mai spun de sala de nasteri cum arata,plina de sange,ma scuzati ca va fac greata, dar asa este. si nimeni nu vine sa spele dupa fiecare nastere. nasc nu stiu cate femeie si ramane ore in sir sangele pe acolo, va dati seama? am vazut cu ochii mei. apoi, ce urat vorbesc asistentele,chiar si dintre doctori. eram in dureri mari si a venit o doctorita, d-na coca laura cred si s-a dus in sala de nasteri, ca sa nu aud, dar am auzit si a zis: si aia ce atata zbiara acolo? greu e sa fii roman
16.   Ce mai spitale avem in sv... trimis de
(16 mai 2008, 12:26:34
am si eu o parere fffff proasta despre asistentele si infirmierele de la spitalul din sv....am fost si eu intr'o noapte cu mama mea la spitalul vechi si toata lumea dormea si s'au aratat foarte nervoase k le'am trezit....si mi'au cerut bani k sa se uite la ea si nu i'au facut decat un calciu si mi'a zis k o sa fie bine...dar nu a fost chiar asa...lasa de dorit asemenea servicii.....
16.1  RE: Ce mai spitale avem in sv... trimis de
(17 mai 2008, 00:36:48
hai nu le mai pupati undeva pe asistente si infirmiere ,mai ales pe cele de la spitalul vechi , si am si nascut la cel nou si n-am dat chiar nimic,m-am facut ca ploua ,dar nu m-a jignit nimeni si am fost ingrijita la fel ca celelalte care posibil sa fi dat bani .Si culmea nu a venit nici asistenta nici infirmiera sa ceara bani ,ba in ultima zi de spitalizare am facut febra37 cu 8,si nu m-au externat,am mai stat inca3 zile cu antibiotic,pana mi-a scazut febra,si jur pe ce vreti ca nu am dat nici macar un prosop ,asa ca nu stiu ce interes aveti sa ponegriti asistentele.
17.   Asa e trimis de
(16 mai 2008, 12:30:15
ai dreptate UN CETATEAN.in tg mures,apesi pe sonerie si vine asistenta, intreaba frumos "ce doriti",sunt foarte dragute. pacientii sunt respectati si ajutati,iar aici in suceava pacientul este umilit si batjocorit. de ce nu se inmplica si autoritatile, nu stim, dar o pare parte dintre angajatii spitalului din suceava ar trebui concediati si inlocuiti cu persoane capabile sa-si faca munca cu drag si cu respect fata de altii.

18.   Na ca din nou m-au....cenzurat !! trimis de
(16 mai 2008, 13:43:52
tot ce pot ei sa...faca e sa ascunda....faradelegea
18.1  RE: Na ca din nou m-au....cenzurat !! trimis de
(16 mai 2008, 13:47:55
ma tot gandesc ....dece ma tot...cenzureaza daca eu nu folosesc limbaj ...obscen, nu postez reklame sau linkuri .....???

dar apoi imi aduc.....aminte ca traim intr-o tara....DEMOCRATA in care si.....FARADELEGEA ARE....DREPTUL EI !!!!

DECI SI ...ADEVARUL TREBUIE....ASCUNS !!
18.2  RE: Na ca din nou m-au....cenzurat !! trimis de
(16 mai 2008, 16:40:49
draga temita fa si tu o reclamatie, precum ca.....,na, cum poti sa fii atat de indiferenta cand stii atatea lucruri si noi nu le putem afla!! au ceva cu tine cei de la monitorul....ti-am mai spus ,schimba "numele"!!!!!
18.3  RE: Na ca din nou m-au....cenzurat !! trimis de
(16 mai 2008, 17:54:40
Temida, te cenzureaza pentru ca nu te incadrezi in numarul maxim de caractere. De fapt, trebuie sa ai cu cca. 150 caractere mai putin decat numarul afisat ca sa iti apara mesajul. Adica atunci cand in patratelul de jos iti apare 150, incearca sa te opresti.
19.   TEMIDA trimis de
(16 mai 2008, 14:07:22
na, temida, acuma te-ai convins de romania?
20.   Servicii medicale trimis de
(16 mai 2008, 14:23:38
Intr-adevar ce s-a intimplat este cumplit. La morga este sectorul cel mai dezastruos din spital. Sa nu ai de luat vreun decedat de acolo ca iti este stinsa steaua. Nu vor sa ti-l transporte din camera frigorifica in camera unde ii spala si-i imbraca. Ce sa mai spun, va inchipuiti. Cit priveste transportul de la spit. vechi la morga. Din acest motiv ar trebui reconstruit spitalul vechi legat de cel nou. Daca in curtea Spit. nou se putea construi un supermarket mare, cu parcari, cu intrari-iesiri, de ce nu se poate construi acolo spitalul vechi ? as dori un raspuns. Sau interesele sunt prea mari.
21.   Unu trimis de
(16 mai 2008, 14:59:47
Bataia de joc din spitale si de la institutiile statului nu sau terminat. Casa de pensii a mutat data de primire a actelor de la 25 la 20, pe linga faptul ca nesimtitele de acolo cu fundu mare si cu nasu pe sus si asa nu respecta legea conf careia trebuie sa aiba program cu publicul inclusiv vinerea si chiar in una din zile pina in ora 18. Acum innainte de 20, VINERI, cu toate ca is platite din banii nostri nu au bunul simt sa stea la program cu publicul . Ma ceva in gura lor de vaci
22.   Jale trimis de
(16 mai 2008, 15:25:32
nu va mirati,fratilor!n-ati fost in spitalul din radauti?!acolo e durere crancena!
22.1  RE: Jale trimis de
(16 mai 2008, 16:15:56
de ce nu spuneti la ce medic era intarnata si cine era asistent de servici.....

va e frica??????eu am stat la d-na[daca o pot numi asa pe o excroaca]Montia.am avut o problema respiratorie,i-am dat un milion si nici nu s-a uitat la mine.o asistente Lenuta se numeste a vrut sa ma scoata afara din salon intr-o seara pt. ca am deranjat-o si i-am cerut ceva pt.ca nu pateam respira.am plecat din spital fara externare-efectiv am fugit si m-am dus la iasi pt. ca aici doctorita si asistentele iti arata cum le curg banii din buzunar.

sfatuiesc rudele femei sa dea in judecata pe cei vinovati si sa faca un apel in presa si ma voi pune martor.

nu nvreau altceva decat sa-i vad pe toti dupa gratii.au niste salarii astronomice dar nu vor sa recunoasca.

presa/politia ce fac?

sunt atatea sesizari de ce nu organizati flagrand?

22.2  RE: Jale trimis de
(17 mai 2008, 00:56:53
doctorita BALHA si asistentele sunt profesioniste si nu le gurg banii din buzunar,,MONTIA , in mod sigur nu-si etaleaza prostia in cabinet fara sa-ti ceara bani,de i s-a dus vestea pretutindeni , in schimb daca vrei sa rezolvi o treaba ,mai putin una de sanatate ,o pensionare ,te rezolva,sigur..Pe bani grei dar se merita.
23.   COMENTEZ trimis de
(16 mai 2008, 16:53:38
ai dreptate, nu se i-a nici o masura in acest sens!! " sesizarile de pe net" nu sunt luate in considerare!! nu mai vorbim de politie ca astia fara "hartoage" nu fac nimic"" dar presa?...presa ce face? dati nume, flagrante , ca ati avea munca pentru ani de zile!! NU VRETI SA DERANJATI CA SA NU FITI DERANJATI, SAU CE??! ......
23.1  RE: COMENTEZ trimis de
(17 mai 2008, 01:13:25
De ce nu faci tu un flagrant?doar tot prostul are un telefon mobil cu care poti inregistra ,filma,cum iti permiti sa dai indicatii jurnalistilor?
24.   Spitalul sv trimis de
(16 mai 2008, 17:00:51
nu stiu daca mai are rost vreun comentariu eu daca ma internez doamne fereste la sv vai de steluta lor le operez pe toate kordaciunile alea de asistente pe creier

toate toantele le gasesti la spital

25.   Jale trimis de
(16 mai 2008, 17:09:33
huuuuuu asistentele din spital n au timp de pacienti caci fac sex .....in timpul programului

25.1  RE: Jale trimis de
(17 mai 2008, 01:08:53
ii fi vre-un complexat gelos ,dar asistentele nu fac sex ,isi vad de treaba,au ele cu cine face sex
26.   Fereasca domnul trimis de
(16 mai 2008, 17:13:19
daca nu le dai bani ai murit poti fii sigur niste oameni fara suflete toti si toate

27.   ? trimis de
(16 mai 2008, 17:46:21
****-va in gura de doctori si asistente
28.   Criminalii trimis de
(16 mai 2008, 17:54:44
spitalul din Sv e plin de criminali nu doctori si asistente
29.   Nepasarea trimis de
(16 mai 2008, 19:16:54
numai sa ai sansa sa fii angajat se da spaga grasa,apoi se recupereaza spaga data prin conditiuonarea seviciului si functiuoneaza in continuare,biletelul pentru cumpararea medicamentelor necesare tratamentului,pre multa bataie de joc aplicata pacientilor,o parte din cadrele de conducere sun cert vinovate.asteptam trerea pentru ca se numesc medici si nu criminali.
30.   Oare de ce ? trimis de
(16 mai 2008, 19:25:34
ce medic era de garda?
30.1  RE: Oare de ce ? trimis de
(16 mai 2008, 20:45:18
Medicul care era de garda are un venit salarial lunar de peste 3000 lei.
31.   De ce trimis de
(16 mai 2008, 20:41:34
asistentele si medici isi fac treaba dupa cum sunt platiti doar tot voi cei ce comentati ia-ti invatat cu spaga si cit mai multa

ca asa vine vorba daca nu dai nu ti se face . dar asta nu se intimpla doar in spital ci in toate institutiile din suceava si de peste tot

voi vedeti numai ce e in suceava in spital sa vedeti si in alte spitale cun se dau spagi sa tii se faca ceva

....

32.   In zadar trimis de
(16 mai 2008, 21:13:22
ce va mai strofocati atata,ca oricum nu se rezolva nimic.
33.   Medicii=?????? trimis de
(16 mai 2008, 21:33:00
Sa mi spuna cineva care medic de la spital este corect si nu ia spaga si cu spaga data si tot nu si faca datoria de medic sau asistenta.
34.   NESIMTIRE trimis de
(16 mai 2008, 21:44:14
SUNTETI NISTE JIGODII .....RUSINE SA VA FIE.
35.   ...mortul lor... trimis de
(16 mai 2008, 23:22:06
Comentati fara sa stiti despre ce-i vorba. Aici e vorba de politica. Pacientele din salon eru 100% PSD-iste, asa ca au fost antrenate sa stea cu mortu'n casa, pentru eventualitatea(fereasca-ne Dumnezeu) ca vor castiga PD-Laturile alegerile.
36.   Mai trimis de
(17 mai 2008, 00:58:47
tanti Motan, pregateste-ti gentuta si pleaca. Daca ai scapat la evaluare, acum NU MAI AI NICI O SCAPARE! Vin dupa tine ''bunatatea si deschiderea'' fata de persoanele suferinde de cancer! DOAMNE AJUTA!
36.1  RE: Mai trimis de
(17 mai 2008, 01:07:18
hai vezi-ti de treaba ,sau vrei sa conduci tu spitalul? In acest caz iti spun ca oricine ai fi tanar sau destept,nu ajungi nici la degetul mic al dr MOTAN, nu mi-e prietena ,cunosc despre ea multe ,si bune si rele ,dar e un om complex si puternic,mana de fier si nu prea are intimitati cu politicul decat in interesul pacientului. MARS.
36.2  RE: Mai trimis de
(17 mai 2008, 01:48:53
intr-o tara civilizata iti dai demisia din functia de manager din moment ce esti incapabil sa gestionezi astfel de situatii.
36.3  RE: Mai trimis de
(17 mai 2008, 08:48:46
nu am inteles ce are motanita....mana sau c--r de fier?

la ea daca ajingi ai nu ai cancer iti face citostatice si te termina repejor..

ani in urma sotul meu alucrat la ea in casa.cand i-a platit pt lucrare cauta in toate buzunarele bani.nici nu stia ce are prin buzunare.cum poti tu nesimtit-o sa iei bani de la niste oameni care nu mai au scapare?

36.4  RE: Mai trimis de
(17 mai 2008, 08:54:50
Vizitati si sesizati ,offurile dvs.pe noul cite :www.avertizori.ro Dupa acces,vezi,capitolul"mecanism de plangere"-ACTIONATI !
36.5  RE: Mai trimis de
(17 mai 2008, 10:26:39
doctorita Motan, cea cu mana de fier are un vagabond de fiu, care isi injura parintii, care se drogheaza, etc.
37.   Bai fratilor trimis de
(17 mai 2008, 09:23:29
mai oameni buni,cand e vorba de alegeri electorale,toti fac ptreceri si alea alea.E posibil asa ceva,la medici daca le dai cat mai multa spaga poate,"poate "te mai baga in seama dar sa stai cu mortu in acelasi salon!!!!!! Ar trebui dati afara in p...a mami lor de hoti!!!!..Cereti fratilor daune morale cadrelor medicale,sa plateasca de sa le sara c...le de bulangiii!!
38.   Ce ii tii palma LUI Motan trimis de
(17 mai 2008, 09:30:31
oricum sunt niste criminali!!!!! Dute tu si stai cu mortu in acelasi salon!!!!

Mai laos si tu au muncit o viata intreaga si au platit ca prostii si acum sunt tratati ca niste caini pensionari ,nu tin cu ei eu am 21 de ani dar ganditiva ca sunt oameni si ei,.Tu muncesti la birou,dar ei au muncit la pamanta sa ai tu ce crapa in tine cand erai mica !!!!!

Nu mai tine cu toti hotii!!!!!!!
39.   Acelasi scenariu trimis de
(17 mai 2008, 11:11:32
De acelasi scenariu am avut parte si eu atunci cand a murit sora bunicii mele,in exact aceeasi sectie a spitalului vechi.Asistentele au zis sa o luam in patura si sa o ducem la morga, zicand ca nu poseda targa. Abia dupa ce unchiul meu a facut scandal au zis ca au o targa in pod care cantareste vreo 50 kg si ca nu are rost sa o aduca. L insistenta noastra ne-au condus in pod de unde am luat targa ,care cantarea cel mult 10 kg. Targa se afla dupa niste materiale depozitate in pod semn ca nu a mai fost folosita de mult ,probabil tot din cauza comoditatii angajatilor spitalului.Dupa ce am luat targa am dus-o pe sora bunicii la morga spitalului nou ,dar cu masina personala, iar acolo nu ne-a ajutat nimeni,tot noi trebuind sa intram in camera frigorifica si sa o asezam pe una din mesele de acolo.
40.   VOI SUNTETI CEI CARE DECID trimis de
(17 mai 2008, 12:08:12
DACA SUCEVENII NU ZIC NIMIC, SPITALU ALA INFECT DE ZECI DE ANI CARE STA SA CADA PESTE PACIENTI ASHA O SA FIE SI ORICINE DIN NOI POATE SA AJUNGA ACOLO SI SA FIM IN SITATIA DE FATA.....

FACETI GALAGIE SA SE DARAME ODATA CLADIRILE VECHI SI BAISHANU SAU CUM MAMA DRACULUI IO ZICE SA SE DUCA-N MASA CU DECIZIA LUI CA NUI SPITALU LU MASA SA NU SE DARAME CA SPATIII SUNT DACA INTRADEVAR VREI SA FACI CEVA
41.   Spitale in romania=moarte trimis de
(17 mai 2008, 20:23:56
luati mel de la codu penal-m-ai fii lasat sa mor lii se potrivest aproximativ crek la 80% poate mai mult medicilor romanii toti niste hotii si nu numai aici eu mam operat la plaman la tg mures dar din pacate am fost prost si nam stat la spitalul judetean caream auzit ca ii cat de cat bine ci am stat la spitalul municipal la sectia de chirugie IV unde erau cei mai multi acolo era cea mai proasta sectie din tot spitalu ce sa mai zic varza dak mergeti acolo va faceti cruce umblau toate fel de gizoabe pe peretii jalnic saltele mucigaite si rupte vai de capu lor acolo unde ar fii trebuit sa fie cel mai bine ca nha totusi acolo oamenii se operau si erau cel mai gravi din tot spitalu si asistentele niste indolente nu aveau grija delok vedeau dimineata si seara sa puna perfuzia si atata dak mergeai si le spuneai ca se simte rau cineva vineau cu nervi in ele adika cum le deranjezi pe ele . de medici nu stiu poate sunt buni si nha .TOTU AR TREBUI SA PORNEASCA DE LA MINISTER SA SE FACA KALUMEA
42.   Raspuns la "acelasi scenariu "trimis de CORNEl trimis de
(18 mai 2008, 22:23:27
Am si eu o intrebare pt dvs...cati oameni ati dus acea targa?...barbati sau femei au carat targa?....si acum va rog sa-mi raspundeti si mie la o intrebare:CREDETI CA O SINGURA INFIRMIERA (femeie deci) AFLATA PE TURA DE NOAPTE POATE SA DUCA UN CADAVRU DE APROX 60-70 KG PLUS TARGA DE 10 KG?....

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei