BRD - Groupe Société Générale a oprit, vineri, 9 mai a.c., o tentativă de fraudare a clienţilor săi prin intermediul Internetului. Avertizările cu privire la un eventual atac asupra conturilor clienţilor acestei bănci au fost transmise prin mesaje e-mail încă de la primele ore ale dimineţii zilei de ieri, atenţionările făcând referire la existenţa unui „atac phishing masiv împotriva clienţilor BRD”.
Potrivit avertizărilor, atât clienţii BRD, cât şi alte persoane, primeau un masaj e-mail în care erau îndemnaţi să completeze un sondaj de opinie, care ar fi fost realizat de această bancă.
„Mesajul e-mail, transmis în mod aparent din partea băncii şi destinat atât clienţilor, cât şi non-clienţilor, era realizat în aşa fel încât să poată trece drept o solicitare legitimă a băncii. El era intitulat „Felicitări! Aţi fost ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online” şi încerca, sub forma unui chestionar, să îi convingă pe clienţi să furnizeze informaţii precum numărul cardului şi codul PIN. Aceste informaţii erau solicitate sub motivul plăţii unei sume de bani drept recompensă pentru completarea aşa-zisului sondaj”, se arată într-un comunicat oficial al BRD - Groupe Société Générale.
În comunicat se mai precizează că departamentul de securitate al acestei bănci a detectat tentativa de atac de tip phishing, iar site-ul fals a fost dezactivat încă de ieri, în jurul orei 13:00.
BRD şi-a informat clienţii că nu desfăşoară nici un sondaj, reamintind că această bancă nu solicită, în nici o împrejurare, informaţii confidenţiale prin e-mail, cum ar fi user/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN.
„Aceste solicitări reprezintă tentative de furt de date personale/bancare şi nu trebuie să li se dea curs în nici o situaţie”, se mai spune în comunicat.