Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă şi-a exprimat, ieri, în conferinţă de presă, nemulţumirea vizavi de diminuarea cu 8 milioane de lei a bugetului alocat unităţii în 2008, arătând că minusul rezultă din neconcordanţa între negocierile purtate cu Casa de Asigurări de Sănătate Suceava şi suma aprobată în final. Managerul general al spitalului, dr. Doina Ganea Motan, a explicat că negocierea cu CAS s-a făcut pentru un buget de 58 de milioane lei din care, la semnare, CAS nu a avizat decât aproximativ 50 de milioane de lei şi a precizat că banii nu ajung pentru funcţionarea în condiţii decente având în vedere că, în conformitate cu normele în vigoare, salariile personalului trebuie majorate începând cu 1 aprilie.
„Bugetul pe 2008 a fost la început cu 12% mai mare decât cel al anului precedent, acum ajungându-se la numai 10%. Şi asta, în timp ce creşterile salariale ne obligă la 25% peste bugetul din 2007. Dacă ţinem cont de faptul că trebuie să facem şi reevaluările, pe care angajaţii le cer deja, ar trebui să ajungem la cheltuieli salariale de peste 80% din bugetul total. Vrem să negociem cu sindicatele şi să împingem această evaluare în toamnă”, a punctat dr. Motan.
Cum explică CAS micşorarea bugetului
Ieri, printr-un comunicat de presă semnat de preşedintele director general Michaela Pelepco, conducerea CAS Suceava a explicat motivele care au stat la baza calculării bugetului alocat. În document se arată că bugetul alocat în acest an Spitalului Judeţean de Urgenţă este de 50.294.795,57 lei pentru servicii medicale spitaliceşti, la care se adaugă servicii de hemodializă în valoare de 10.170.589,29 lei şi 27.104 lei pentru investigaţii medicale paraclinice în dispensarul TBC.
CAS precizează că, într-adevăr, în cursul negocierilor de acum două săptămâni, bugetul propus de conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă şi acceptat de CAS Suceava a fost de 57.537.435 lei pentru servicii medicale spitaliceşti, dar conform normelor metodologice de aplicare a Contractului cadru pe anul 2008, „CAS asigură prin contract 95% din bugetul alocat serviciilor, 5% fiind reţinut pentru decontarea cazurilor externate din unităţile sanitare de medicina muncii-boli profesionale cu personalitate juridică şi din secţiile de boli profesionale aflate în structura spitalelor, pentru care nu s-a confirmat caracterul de boală profesională, şi pentru alte situaţii justificate ce pot apărea în derularea contractelor încheiate cu furnizorii de servicii medicale spitaliceşti, după caz”.
În acest context, CAS arată că după ce s-a reţinut 5%, spitalelor li s-au acordat în totalitate bugetele negociate pentru spitalizare de zi şi pentru secţiile şi compartimentele de cronici şi recuperare, iar pentru spitalizare continuă s-a dat numai 86% din suma negociată, pentru a se încadra în bugetul alocat tuturor spitalelor.
“Diferenţa între bugetele negociate pentru spitalizarea continuă şi cele acordate de CAS va putea fi acoperită din fondul de 5% menţionat anterior şi eventualele rectificări bugetare din acest an, în condiţiile în care spitalele îşi realizează numărul de cazuri externate negociat”, asigură conducerea CAS Suceava.