O câmpulungeancă a fost blocată pe aeroport la Tokyo, din cauza unei agenţii de turism care nu achitat costul unui bilet de avion. Deşi şi-a achiziţionat bilet de avion dus-întors pe ruta Bucureşti - Tokyo, femeia a avut neplăcuta surpriză să constate că nu mai poate pleca din Japonia, deoarece agenţia de turism de la care aceasta a luat biletele de călătorie nu a transferat în conturile companiei aeriene contravaloarea biletului de revenire în ţară.
Femeia, care plecase în Japonia să efectueze un tratament medical, a rămas blocată în aeroport, funcţionarii nepermiţându-i să se îmbarce în aeronavă, spunându-i că zborul nu a fost achitat.
„Era într-o vineri după-amiază, urmau două zile de week-end, iar duminică doamnei îi expira viza de şedere în Japonia”, a declarat directorul OJPC Suceava, Elena Oanea.
Acesta a spus că, neştiind ce să facă, femeia a anunţat Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului, instituţie care a sesizat OJPC Suceava în legătură cu această situaţie, având în vedere că biletele erau cumpărate din Câmpulung Moldovenesc.
S-a întors acasă pe banii agenţiei de turism
Directorul Oanea a spus că „imediat s-a dispus un control la firma din Câmpulung Moldovenesc, unde s-a constatat că societatea era, de fapt, intermediara unei alte agenţii de turism din municipiul Suceava, care nu ar fi efectuat transferul banilor către compania aeriană”.
Controalele OJPC au fost extinse şi la agenţia de turism din municipiul Suceava. Deşi reprezentanţii acesteia au susţinut că transferul banilor către compania aeriană a fost efectuat, ei nu au putut dovedi cu acte acest lucru.
„În cele din urmă situaţia a fost remediată, iar doamna în cauză a revenit în ţară pe cheltuiala agenţiei de turism sucevene”, a spus Elena Oanea.
Directorul OJPC Suceava a precizat că „pentru aceste nereguli, firma a fost amendată cu 1.000 de lei, iar la aplicarea amenzii s-a ţinut cont de faptul că, la intervenţia OJPC, reprezentanţii agenţiei au răspuns prompt şi au rezolvat situaţia”.
Potrivit Elenei Oanea, situaţia s-a creat din cauză că între firma de turism din municipiul Suceava şi cea din Câmpulung Moldovenesc nu era încheiat un contract de colaborare, iar clientul nu ştia care este răspunderea fiecărei firme şi care dintre ele se face vinovată de situaţia în cauză.
„Societatea tour-operatoare şi agenţia de turism detailistă au încheiat un contract de colaborare în anul 2004. Prin acest contract, agenţia tour-operatoare se obliga să pună la dispoziţia colaboratorului toate instrumentele şi condiţiile fizice necesare intermedierii vânzării de bilete de avion”, a mai declarat Elena Oanea. Cu toate acestea, contractul a funcţionat pe o perioadă de un an, după acea dată nefiind încheiat un altul.
Elena Oanea a spus că OJPC Suceava a extins controlul şi la firma din Câmpulung Moldovenesc, control care se află în curs de desfăşurare.
( 8 apr 2008, 13:37:58