Firma Automitric a lansat, în mod oficial, pe piaţa suceveană noul SUV Tiguan, model ce completează gama Volkswagen. Considerat „fratele mai mic” al modelului Touareg, Volkswagen Tiguan este recomandat tuturor şoferilor care sunt atraşi de aspectul vizual şi flexibilitatea unui SUV, dar în acelaşi timp îşi doresc un nivel superior de confort, agilitate şi variabilitate.
Potrivit directorului de vânzări al firmei Automitric, Marius Corduneanu, noul model al mărcii Volkswagen are toate şansele de a deveni unul dintre cele mai căutate maşini din segmentul SUV. Mai mult, unul dintre avantajele noului model este că poate satisface cerinţele celor care îşi doresc atât o maşină pentru oraş, dar şi una cu care pot „evada” pe trasee de off-road.
Cinci stele la testele de impact
Demn de remarcat este faptul că noul VW Tiguan a primit recent calificativul de siguranţă de 5 stele la testele de impact, efectuate de organizaţia independentă EuroNCAP. De altfel, producătorul a anunţat că VW Tiguan este, în acelaşi timp, o maşină extrem de dinamică, dar şi sigură.
„Noul Tiguan atinge toate simţurile în mod egal, pentru ca în el se unesc o multitudine de detalii neobişnuite, într-o imagine generală de putere şi eleganţă. Se remarcă design-ul extravagant al farurilor Bi-Xenon, şi asta pentru că acestea nu arată doar elegant, ci sunt şi foarte practice, permiţând iluminarea optimă a şoselei. chiar şi în viraje. Pe lângă design-ul foarte expresiv şi confortul neobişnuit, Tiguan oferă şi o funcţionalitate deosebită, având numeroase posibilităţi de depozitare în plafon, portiere şi sub scaune”, a explicat directorul de vânzări al Automitric.
Disponibil în trei linii de echipare
Tiguan este disponibil în România în liniile de echipare Trend&Fun, Sport&Style şi Track&Field, în două versiuni de caroserie.
Astfel, versiunile Trend&Fun şi Sport&Style au fost proiectate special pentru utilizare on-road, în condiţiile în care ţinuta lor de drum agilă, sigură şi foarte confortabilă este egală cu cea a unui autoturism. Cu toate acestea, demn de remarcat este faptul că şi aceste versiuni fac faţă cu succes conducerii pe teren accidentat sau sarcinilor de tractare, care pentru modelul Tiguan pot ajunge până la 2,5 tone.
În ceea ce priveşte traseele pe teren accidentat, cu adevărat dificile, acestea sunt lăsate în seama variantei Track&Field, proiectată special pentru utilizare off-road.
Primul SUV cu motoare cu turbocompresie
Tiguan este primul SUV din lume disponibil în versiuni de motorizare cu turbocompresie TDI şi TSI, sistem care are ca avantaje mai multă putere, consum redus şi nivel redus al emisiilor de noxe.
În ceea ce priveşte versiunile de motorizare, în momentul de faţă sunt disponibile 3 motorizări TSI şi două TDI, respectiv 1,4 litri TSI de 150 CP; 1 ,4 litri TSI de 170 CP; 2 litri TSI de 200 CP; 2,0 litri TDI de 140 CP şi 2,0 litri TDI de 170 CP.
Trebuie spus că motoarele TDI, complet noi şi foarte silenţioase, respectă deja standardul Euro 5, care va intra în vigoare abia în 2009.
De asemenea, la modelul Tiguan, este utilizată cea mai recentă generaţie de tracţiune integrală 4MOTION. Aceasta este controlată de transmisii cu şase trepte manuale sau, opţional, automate, iar ambele transmisii satisfac cerinţele speciale pentru deplasare pe teren accidentat
Opţional, Tiguan poate fi parcat aproape automat, în jungla urbană, cu ajutorul sistemului Park Assist, prin care maşina se încadrează aproape automat într-un spaţiu de parcare.
(14 mar 2008, 11:15:02