Reprezentanţii unei firme de transport din Baia Mare vor să-i dea în judecată pe poliţiştii din oraşul Frasin după ce una din maşinile lor nu mai are cum ajunge în Germania la data cerută în contract.
Timp de mai bine de 24 de ore, tirul încărcat cu marfă nu a mai putut pleca din oraşul Frasin după ce şoferul a fost lăsat fără permis de conducere. Şoferul a fost tras pe dreapta de poliţişti pentru că ar fi trecut pe culoarea roşie a semaforului de la trecerea de nivel cu calea ferată şi ar fi agăţat una dintre bariere.
Conducătorul tirului spune că a fost lăsat fără permis absolut fără motiv şi aduce în favoarea sa două argumente: remorca tirului, deşi acoperită cu prelată, nu este deloc avariată, în timp ce bariera a rămas la locul ei.
Patronul firmei din Baia Mare a venit şi el de urgenţă la Suceava pentru a lămuri lucrurile.
Diagrama tahografului, un indiciu important
Ioniţă Tomiţă Lăpuşan, din Maramureş, şofer angajat al unei firme din Baia Mare, urma să ajungă cu tirul încărcat în Germania în cursul zilei de astăzi. După ce îşi încărcase maşina la Iaşi, se îndrepta spre vestul ţării. Miercuri, în jurul orei 13.00, acesta a ajuns în apropiere de Frasin. Chiar în faţa postului de poliţie din oraş a fost tras pe dreapta de un poliţist.
„Mi s-a spus că am rupt bariera de la Bucşoaia după ce am trecut pe roşu. Am negat cu vehemenţă şi am cerut să ne întoarcem la faţa locului să văd şi eu acest lucru. Le-am cerut de asemenea să-mi explice cum se poate ca prelata tirului să nu fi suferit nici o avarie în urma lovirii barierei”, povesteşte şoferul.
În loc de răspunsuri acesta a primit procesul verbal prin care este amendat cu 450 de lei şi lăsat pe loc fără permis de conducere timp de 90 de zile.
Conform procesului verbal de constatare a contravenţiei, „la ora 13.11 (...)la trecerea de nivel cu calea ferată din dreptul satului Bucşoaia nu a respectat lumina roşie, trecând peste calea ferată, agăţând cu semiremorca bariera care era în coborâre”.
Rămas cu maşina în drum, bărbatul şi-a sunat imediat şefii, cerându-le ajutorul. Şi-a petrecut noaptea de miercuri spre joi în tir, chiar în faţa poliţiei, aşteptând să fie preluat de colegi.
Ajuns ieri dimineaţă la Frasin, patronul firmei, Ioan Titus Pop, i-a cerut prima dată angajatului său diagrama tahografului maşinii. Conform acesteia, la 13.05, maşina şi-a încheiat deplasarea.
„Cum putea şoferul nostru să fie la barieră la 13.11, când la 13.05 maşina a fost oprită în faţa poliţiei?”, reclamă Ioan Titus Pop.
Şeful Poliţiei Frasin: „Apelaţi la instanţă”
Însoţiţi de un ziarist, cei trei reprezentanţi ai firmei din Baia Mare i-au cerut explicaţii comisarului Florin Rotaru, şeful Poliţiei oraşului Frasin. După ce i-a ascultat, a studiat procesul verbal şi diagrama tahografului, comisarul a mers, împreună cu reclamanţii, la bariera de la Bucşoaia, locul pe unde ar fi trecut pe roşu şoferul.
Uşor îndoită, bariera este funcţională, iar poze care să ateste că şoferul tirului ar fi trecut pe roşu nu există. Comisarul nu a dorit să încline balanţa în favoarea nimănui.
„Singura soluţie este să apelaţi la instanţă. După ce faceţi contestaţie la Judecătorie veţi putea să vă recăpătaţi permisul până ce judecătorii se vor pronunţa de partea cui este dreptatea”, i-a explicat şeful Poliţiei Frasin şoferului.
Patronul firmei din Baia Mare susţine că nu se va mulţumi doar ca şoferul său să îşi recapete permisul şi este hotărât să ceară despăgubiri dacă poliţiştii i-au oprit cursa doar pentru a pune mâna pe o şpagă.
„O să am întârziere la furnizarea mărfii în Germania, iar pentru asta trebuie să plătească cineva”, ne-a spus revoltat patronul, convins că şoferul său nu a greşit cu nimic.
(15 feb 2008, 11:44:04
alo Domnule Todirut?