Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 6 feb 2008 - Anul XIII, nr. 30 (3711)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Eu-Hope Diversity

11 februarie - Ziua europeană a numărului 112

Imediat după înfiinţarea şi în România a numărului 112, au început aventurile. Precum maimuţele când dau de o jucărie nouă, 10 români din 9 au dat telefon la 112 doar pentru a se amuza sau a înjura. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) – coordonatorul serviciului unic de urgenţă 112 – a protestat public contra apelurilor false şi injurioase. Alarmiştii care se amuză inclusiv prin anunţarea falsă de atacuri cu bombă sau de catastrofe ori accidente medicale grave au început să fie trimişi în judecată. Ce fac alte ţări, în situaţii similare?  În Finlanda, ţară în care incidenţa acestui tip de apeluri false este extrem de redusă, operatorii de telefonie mobilă blochează pentru 24 de ore terminalul celui care a făcut apelul, după ce i se transmite un SMS în care este informat că, în intervalul respectiv, va putea folosi serviciul de telefonie mobilă numai pentru a contacta serviciul de urgenţe. În alte ţări, tot cu sprijinul operatorilor de telefonie mobilă, apelantul rău-intenţionat este bombardat cu SMS-uri în care i se comunică faptul că a apelat abuziv numărul unic de urgenţă…După un atare „bombardament”, amatorii de senzaţii tari cu 112 sunt descurajaţi.

Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) reprezintă, conform propriului statut, o componentă importantă a obligaţiilor serviciului universal, fiind prevăzut şi în una din Directivele semnificative pentru politicile sectorului de telecomunicaţii din acquis-ul UE. Sistemul 112 funcţionează la nivelul întregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile. Funcţionarea acestui sistem integrat înscrie România în starea de normalitate a ţărilor europene.
Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenta 112 este compus din profesionişti care răspund la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi pentru a asista apelanţii în cazuri de urgenţă şi a-i ajuta în cel mai scurt timp posibil. Serviciul de Urgenţă 112 are ca obiectiv salvarea: vieţii, proprietăţii şi mediului. Centrele de preluare a apelurilor de urgenţă dispun de o bază de date care îi ajută pe operatorii de la 112 să localizeze apelul, incidentul produs şi resursele de intervenţie cele mai apropiate. Acest lucru este posibil cu ajutorul a doi indici de identificare:  1. ANI - identificarea automată a numărului de telefon 2. ALI-  identificarea automată a locaţiei. În vederea soluţionării cazurilor de urgenţă, se foloseşte şi aplicaţia AVL (Automatic Vehicle Location) care identifică poziţia autovehiculelor angajate in procesul de intervenţie la situaţiile de urgenţă dotate cu echipamente de comunicaţii radio (convenţionale sau digitale) care conţin un subsistem GPS.

Noutatea sistemului 112 : unicitate, rapiditate, eficienţă, gratuitate, acces facil, universalitate (multilingvism), confidenţialitate, cooperare între agenţiile de urgenţă, cooperare interjudeţeană a agenţiilor de urgenţă.   In baza legii, confidenţialitatea este o obligaţie a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) şi a personalului său. Utilizarea resurselor materiale şi umane la intervenţia de urgenţă este mult mai eficienta şi reprezintă un instrument util al actului managerial în rezolvarea situatiilor de urgenţă. In acest fel, cele mai apropiate echipe de intervenţie vor sosi la faţa locului, economisind minute importante în salvarea unei vieţi omeneşti. 112 este număr comun în toată Uniunea Europeana, benefic şi pentru turişti şi oameni de afaceri străini aflaţi pe teritoriul României. Prin 112 s-a creat o singură cale de comunicare ce activează simultan toate serviciile implicate în urgenţe.

Totalul de apeluri înregistrate pentru Suceava pe decembrie 2007 a fost de 61 621, din care 3 198  la Poliţie, 2 611 la Ambulanţă, 189 la Pompieri, 2 la Jandarmerie, conform statisticii furnizate de Serviciul 112.

Desigur, faţă de caracterul performant din punct de vedere tehnologic şi logistic al acestui serviciu, mecanismele de răspuns ale Ambulanţei, Poliţiei, Jandarmeriei sau Pompierilor pot fi sau nu la fel de prompte şi performante. Dar numai cazul recent semnalat de presă privind destituirea întregii echipe manageriale ale Ambulanţei Vaslui ne demonstrează, încă o dată în plus, că este loc de mai bine, acolo unde inerţia şi nepăsarea pun în pericol viaţa şi salvarea cetăţeanului.

La 11 februarie anul acesta, Parlamentul European de la Bruxelles sărbătoreşte pentru prima oară  Ziua europeană a numărului 112 şi activitatea sa, organizând Ziua de Recompensare  a celor mai spectaculoase şi prompte acţiuni de salvare. Vor fi promovaţi şi felicitaţi în plen cetăţeni şi organizaţii europene care au dat dovadă de comportament extraordinar în caz de urgenţe şi de situaţii ieşite din comun sau de promovare a acestui număr 112 ori de gestionare exemplară a unui apel de urgenţă. Recompensele lui 112  sunt oferite pentru: 1. curajul unui cetăţean, al unui copil sau al unui intervenient în situaţii de urgenţă. 2. performanţe şi rezultate ale unui serviciu de urgenţă. 3. iniţiative cetăţeneşti. Pe adresa www.eena.org a European Emergency Number Association încă mai pot fi descărcate formulare tip unde vor fi înscrise propunerile concrete pentru recompensarea faptelor de eroism ce sunt apoi remise organizatorilor de la Bruxelles pe emailul info@eena.org.

Nicio restricţie privind statutul social sau politic, cetăţenia, sexul, rasa, naţionalitatea, confesiunea religioasă nu se impune candidaţilor la Recompensa 112. Tot ce se cere este furnizarea unei dovezi de curaj ce a dus la salvarea unor vieţi sau a bunurilor unor oameni prin apel la 112. Unde e curaj este şi omenie, iar acolo unde omenia funcţionează vorbim de valori spirituale pentru resuscitarea cărora Europa investeşte în programele de educaţie, comunicare şi cultură. Oare câţi români vor primi Recompensa 112 pentru curajul şi omenia lor?

 

Angela Furtună
angelafurtună@yahoo.com

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului 11 februarie - Ziua europeană a numărului 112.
 Vizualizări articol: 716 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
11 februarie - Ziua europeană a numărului 1125.054

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Logica trimis de
( 6 feb 2008, 13:12:41
"10 rom�ni din 9 au dat telefon la 112" ... De cand cifra 9 este mai mare decat 10?
1.1  RE: Logica trimis de
( 6 feb 2008, 15:21:11
Putem considera ca unul din cei 9 au sunat de 2 ori, si iese calculul.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei