Echipe de control formate din comisari ai Gărzii de Mediu Suceava vor demara, în aceste zile, o acţiune de verificare a modului în care autorităţile publice locale din judeţ aplică normele de mediu modificate recent.
Potrivit comisarului şef al Gărzii de Mediu Suceava, Constantin Harasim, este vorba despre prevederile OUG 114/2007, privind obligaţia pe care o au autorităţile publice locale de a întocmi un Program etapizat pentru extinderea şi/sau menţinerea, după caz, a suprafeţelor de spaţii verzi/locuitor. Acesta a explicat că, în contextul în care aceste prevederi aveau ca termen de aplicare 90 de zile de la data publicării Ordonanţei în Monitorul Oficial, primăriile trebuie să deţină deja un astfel de Program.
Astfel, până la data de 15 februarie, fiecare primărie din judeţul Suceava va fi verificată, din acest punct de vedere, de comisarii de mediu. Conform acestei Ordonanţe, autorităţile administraţiei publice locale cu obligaţia de a asigura, din terenul intravilan, o suprafaţă de spaţiu verde de minim 20 de metri pătraţi/locuitor, până la data de 31 decembrie 2010, şi de minim 26 de metri pătraţi/locuitor, până la data de 31 decembrie 2013.
„În acest Program trebuie evidenţiate etapele de realizare a obligaţiei prevăzute în această Ordonanţă, cu indicarea termenelor intermediare propuse”, a declarat comisarul Constantin Harasim.
Primăriile care nu vor putea prezenta, la data controlului, un program etapizat de conformare privind spaţiile verzi, riscă amenzi cuprinse între 50.000 şi 100.000 de lei.
(29 ian 2008, 13:30:55