Inconştienţă şi nesimţire. Un sucevean a fost la un pas de accident, după ce autoturismul Dacia cu care mergea spre Fălticeni a intrat cu botul într-o groapă imensă, adâncă de mai bine de un metru şi cam tot atâta de lată, lăsată nesemnalizată, pe marginea drumului.
Constantin Topârjan, profesor emerit de sport şi antrenor de lupte greco-romane, fost director al CSM Suceava, circula miercuri seara, în jurul orei 20, pe drumul european E85, spre Fălticeni, când a avut loc incidentul de pe urma căruia a scăpat teafăr, doar cu o sperietură pe cinste, dar şi cu maşina boţită.
“La scurt timp după ce am ieşit din Suceava, un tir care venea din faţă a intrat în depăşire, intrând pe banda pe care eram eu, încât, pentru a-l evita, am virat uşor la dreapta. Noroc că nu aveam viteză, că mă duceam cu totul în groapă. Ar fi fost o nenorocire”, povesteşte Constantin Topârjan, supărat că cei care sunt responsabili de drum, ori cei care au făcut acea groapă, nu s-au deranjat deloc să o şi semnalizeze.
“Sunt oameni bătrâni şi copii care circulă pe acolo. Mai ales seara, nu ai cum să vezi groapa, te duci în ea garantat. Şi când eram acolo, cu maşina în groapă, a trecut o bătrână care mi s-a plâns că şi ea a fost la un pas de a cădea, după ce s-a ferit de o maşină”, povesteşte antrenorul de lupte, care a fost nevoit să lase maşina cu botul în groapă, peste noapte, după ce nici Poliţia sau o firmă de tractări auto nu a venit să îl ajute.
Amenajări lipsă, ori făcute în bătaie de joc
Conform inspectorilor Primăriei Suceava, care s-au deplasat la locul incidentului, pentru a vedea de unde a apărut acel crater imens pe marginea drumului E85, cea mai mare parte din vină o au cei care au construit în zonă sedii de firmă şi locuinţe, fără a respecta autorizaţiile de urbanism emise, prin care ar fi trebuit să facă şi un sistem de colectare şi dirijare a apelor pluviale.
“Anul trecut am trimis avertizări celor care au construit imobile în zonă, pe partea dreaptă a drumului spre Fălticeni, să îşi amenajeze rigole şi canale de scurgere a apei, pentru că riscă să afecteze structura drumului. După cum se vede, prea puţini sunt cei care s-au conformat, pentru că doar unii au săpat şanţ, dar e inutil, câtă vreme nu are continuitate şi la ceilalţi, până la pod. Apa s-a tot adunat, mai ales după topirea zăpezilor, a băltit acolo şi a săpat acea groapă”, a declarat şeful Serviciului de reparaţii străzi, Ştefan Vasincu.
Cu siguranţă, de existenţa acelei gropi se mai fac vinovate şi alte persoane, câtă vreme tot pământul scos din acel crater imens era depozitat alături.
Ca primă măsură, ieri urma să fie semnalizată prezenţa gropii, pentru ca şi alţi şoferi sau pietoni să nu se prăbuşească în ea, urmând ca astăzi să fie trimisă acolo o echipă de la o firmă de reparaţii stradale, care să se ocupe de astuparea acesteia.
Dacă cei care s-au grăbit să îşi ridice în zona respectivă tot felul de sedii de firmă şi locuinţe nu vor binevoi să respecte legea şi să ia măsuri ca apa adunată de pe urma ploilor şi a zăpezilor topite să fie colectată şi transportată către o zonă sigură, drumul european E85, principala poartă de intrare în Suceava dinspre Iaşi, va reprezenta un pericol permanent, oricând, alte gropi, la fel de mari, ori chiar mai mari, putând apărea la orice oră din zi sau din noapte.
(25 ian 2008, 12:11:42