Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 23 ian 2008 - Anul XIII, nr. 18 (3699)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Cine-i vinovat?

Facturile E.ON ajung cu întârziere la abonaţi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Mai mulţi cetăţeni din municipiul Suceve ne-au semnalat faptul că nu şi-au primit facturile la energia electrică, emise de E.ON Moldova, deşi acestea ar fi trebuit să le ajungă în luna decembrie, după noul sistem de facturare.

Alţi abonaţi se plâng de faptul că le-au ajuns facturile cu întârziere. În momentul în care s-au dus să îşi achite aceste facturi au plătit penalităţi.

Facturile la energia electrică ajung la consumator prin intermediul Poştei Române, între E.ON Moldova şi Poşta Română fiind încheiat un contract. Printre nemulţumiţii care nu şi-au primit încă facturile la energia electrică se numără şi locatarii unui bloc de pe strada Mărăşti, care aparţin de Oficiul Poştal Nr. 6. Suceava.

 

Facturi emise şi „blocate”

Ne-am adresat Centrului de Relaţii cu Publicul – E.ON Suceava, de unde am aflat că data facturării (pe calculator) pentru abonaţii din blocul 24 s-a realizat pe data de 30.11.2007, data scadenţei fiind 15.12 2007.

Pentru a afla când au plecat aceste facturi de la E.ON Moldova spre Oficiul Poştal Central Suceava, am fost trimişi la un alt birou.

Doina Lazarovici, inginer în cadrul Unităţii Regionale Clienţi Casnici Suceava ne-a spus că pe data de 10.12. 2007 au plecat, pe baza unui borderou, facturile emise de E.ON către Oficiul Poştal Nr. 1 Suceava, de aici fiind redistribuite către celelalte oficii poştale din municipiul Suceava, respectiv Oficiul Poştal nr. 6 (cazul locatarilor de pe Str. Mărăşti).

De aici, poştaşul care are acest sector ar fi trebuit să ducă corespondenţa (şi facturile de energie electrică) către locatarii blocului respectiv.

 

Penalităţi

Unii dintre abonaţii care nu au primit facturile în luna decembrie s-au dus personal la Centrul de Relaţii cu Publicul Suceava, unde au cerut lămuriri. Angajaţii E.ON le-au demonstrat că facturile au fost emise, date stocate în computer, iar oamenilor nu le-a rămas decât să achite factura. Aceştia „s-au trezit” cu penalităţi, pentru că au mers să plătească foarte târziu. Pe nedrept, spun ei, atâta timp cât nu le-a venit factura acasă, aşa cum era normal.

Alţi abonaţi s-au prezentat la casieriile E.ON Moldova şi li s-a comunicat că nu aveau emise facturile. Au fost sfătuiţi să aştepte.

Sunt şi cazuri în care (mai ales pensionarii) aşteaptă şi acum să le vină factura la energia electrică, deşi aceste facturi au fost emise de E.ON Moldova la începutul lunii decembrie. Aceşti oameni vor plăti penalităţi pentru întârzierea achitării facturii.

Penalităţile se aplică dacă abonatul nu-şi plăteşte factura în termen de 30 de zile de la data scadentă a facturii. Dacă după 30 de zile de la data scadentă nu a fost achitată factura, se aplică penalităţi de 0,1% din valoarea facturii, pe zi, începând cu ziua imediat următoare datei scadente înscrisă pe factură.

 

Îmbunătăţirea contractului

Directorul Oficiului Judeţean de Poştă Suceava, Nicolae Costriş, ne-a spus că „nu s-a putut stabili cu exactitate ce s-a întâmplat la acel bloc, dacă facturile au ajuns la Oficiul Poştal Central pentru a fi distribuite mai departe sau nu. Pentru că în luna decembrie au fost primite, la date diferite, zeci de mii de facturi, doar cu nu se poate verifica dacă au fost şi cele în cauză sau nu. Factorul poştal care răspunde de acea zonă a precizat că tot ce i s-a predat a distribuit la adresele respective”.

În urma sesizării făcute de „Monitorul de Suceava”, conducerea Oficiului Judeţean de Poştă Suceava s-a întâlnit, în cursul zilei de ieri, cu reprezentanţii ai E.ON Moldova (Suceava) concluzionând că „trebuie îmbunătăţit contractul încheiat între cele două părţi pentru ca cetăţeanul să nu aibă de suferit. Mai mult, trebuie să fie pus la punct un sistem prin care să poată fi verificată fiecare factură când pleacă de la E.ON şi când ajunge la Poştă şi mai departe la abonat”.

 

„6 pe an”

Noul concept de facturare „6 pe an” constă în emiterea, la interval de două luni, a facturilor la energie electrică: patru facturi de estimare a consumului de energie electrică, şi două facturi de regularizare a consumului de energie electrică.

Factura se bazează pe estimarea consumului prin programul de facturare sau pe baza consumului estimat de către client – convenţia de consum. Factura de regularizare este emisă pe baza indexelor citite de către prestatorii de servicii de citire, la şase luni. Ea reprezintă valoarea diferenţei dintre consumul înregistrat de contor în perioada de 6 luni (determinat pe bază de indexe citite) şi consumul estimat în decursul primelor patru luni.

Facturile de estimare nu reprezintă plata în avans a consumului de energie electrică, ele reprezintă estimarea consumului realizat pentru o perioadă retroactivă de două luni.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Facturile E.ON ajung cu întârziere la abonaţi.
 Vizualizări articol: 2967 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 7 voturi
Facturile E.ON ajung cu întârziere la abonaţi5.057

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Nu mai stiu cum sa suga bani! trimis de
(23 ian 2008, 12:29:07
Nu mai stiu cum sa faca ca sa mai suga ceva banuti...chiar si ultimii banuti munciti din greu de la suceveni si nu numai. Mai stiu eu un exemplu de asta sunt cei de la RDS care nu au mai emis facturi de aproximativ 3 luni si ofera niste servicii jalnice si isi bat joc de clienti prin limitari de linii fara anunta sau fara motiv, prin deconectari repetate din simplu fapt ca faci prea multe reclamatii la ei. Deci deja sunt 2 firme ce isi bat joc de clienti , una mai mult ca cealalta. Si isi bat rau joc pana apare un alt concurent ce le va fura toti clientii! OPC trebuie... din cate stiu exista o lege care prevede ca clientii trebuie sa plateasca in baza unei facturi...daca nu primesc acea factura nu sunt obligati sa plateasca chiar de au contract. Daca ma insel la aceasta lege, voi spera atunci sa o promulge parlamentarii...alte sugative
2.   Propunere trimis de
(23 ian 2008, 13:48:03
cred ca ar fi mai bine sa se revina la varianta anterioara : clientul isi citeste contorul la data scadenta , lunar , merge la eon etc.

daca tot noi suntem platitorii ar trebui ca tot noi sa ne alegem formalitatea de plata .
3.   Viitor de aur tara noastra are... trimis de
(23 ian 2008, 13:59:26
belitii astia de la e-on fac ei ce reguli vor ei in loc sa intrebe abonatul care vine cu banu' ...nu mai spun de ,,cersafurile'' de hartie primite ...ca tara mai are ceva paduri.

Trebuie facut ceva ....eu cred ca era foarte bine cu carnetelul si plata lunara.

Hai sa ne impunem doleantele noastre ca astia ne considera ,,negri ''.Cand te gandesti ca energia electrica este a noastra...bai fraieri mai suntem...vin hitleristii astia sa faca ce vor ei...
3.1  RE: Viitor de aur tara noastra are... trimis de
(23 ian 2008, 14:23:30
ai dreptate era mult mai bine cu carnetul de autocitire
3.2  RE: Viitor de aur tara noastra are... trimis de
(23 ian 2008, 18:04:37
cred ca ar trebui s-a facem cu totii o petitie sa vada ca nu ne place sistemul lor de facturare era mult mai bun cel vechi
4.   FURATI TOOOOOT NEMERNICILO??? trimis de
(23 ian 2008, 14:27:10
ai dreptate ZORRO astia ne cred idioti fac ce vor si cum li se scoala in tarisoara noastra parca nu erau destui hoti,ba nesimtiti mai sunt astia ,duc tara de rapa va spun zau.
5.   E-on ne fura trimis de
(23 ian 2008, 15:10:29
Este cel mai aiurea sistem de facturare. De fapt nu platim cat consumam, ci platim cat crede E-on, bineinteles niste facturi exorbitante. La regularizarea consumului nu se tine cont de faptul ca ne-au fost luati bani in plus, ba chiar se mai adauga cate ceva.

In acest mod e-on poate sa ne ia cat doreste pe kw de energie electrica indiferent de cat consumam. Vechiul sistem era mult mai bun pentru ca stia fiecate pentru ce plateste.

6.   Hitleristii= hoti trimis de
(23 ian 2008, 18:26:47
Dar dobitocul ala de Ilie care nu stie ce-i curentul electric, PD-istul lui peste chiar nu ia o masura?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Ciuperci cu piept de porc şi mămăligă 4 porţii - 35 minute 800g ciuperci proaspete250g piept de porc afumat1 ceapă mare1 căţel de usturoi1 leg. pătrunjel3 linguri ulei50g parmezan200g mălai± sare, piper Curăţaţi ciupercile, spălaţi-le, scurgeţi-le de apă... Citeşte