Sucevenii care consideră că facturile pe care le au de plătit pentru apă rece sau pentru apă caldă sunt exagerate, în sensul că la ei sunt facturate nişte cantităţi extrem de mari, comparativ cu consumul normal al unei familii, se pot adresa Primăriei, care va analiza situaţia acestora, prin intermediul unei comisii special create. Comisia pentru analiza pierderilor de apă rece şi caldă îşi va începe activitatea din luna ianuarie 2008.
Semnalarea unor astfel de cazuri se poate face fie printr-o petiţie trimisă direct primarului Ion Lungu, fie Serviciului de Asociaţii Proprietari din cadrul Primăriei Suceava, care va înainta cazurile, spre dezbatere, Comisiei pentru analiza pierderilor de apă rece şi caldă.
Această comisie a fost înfiinţată recent, la solicitarea asociaţiilor de proprietari, care au ridicat problema diferenţelor mari între cantităţile de apă facturate de ACET şi Termica, şi cele declarate de proprietarii blocurilor respective, în baza citirilor apometrelor de apartament.
Comisia este formată din reprezentanţi ai asociaţiilor de proprietari, ai Primăriei Suceava, ai Termica şi ACET, precum şi ai Metrologiei de Stat şi Oficiului Judeţean de Protecţie a Consumatorului.
Comisia va fi convocată în cazul unor diferenţe mai mari cu 15% faţă de consumul potenţial corect declarat de consumatorii individuali, dacă sunt semnalate defecţiuni sau eventuale erori la nivelul aparatului de branşament (dar după ce se anunţă mai întâi operatorul de servicii – Termica sau ACET), sau în cazul unor avarii sau pierderi de apă generate de cauze obiective la nivelul conductelor, după branşament.
În funcţie de rezultatele anchetelor comisiei, vor putea fi dispuse atât măsuri de corectare a situaţiei, cât şi măsuri coercitive (de la amenzi până la dosare penale).