Primăria Suceava a devenit neîncăpătoare pentru propriii angajaţi. În ultima vreme, conducerea municipalităţii sucevene a trebuit să apeleze la tot felul de “artificii” pentru a spori numărul birourilor pentru angajaţi, cele existente fiind supra-aglomerate.
Prima dată au fost “sacrificate” fumoarele – spaţiile libere de la etajele superioare, unde angajaţii ieşeau la o ţigară. Unele au fost transformate în birouri, altele în depozite pentru acte. Nu au scăpat de transformare nici terasele de la ultimele etaje, unde, prin închiderea parţială a acestora, au mai fost făcute câteva spaţii. Mai nou, lipsa de spaţii pentru birourile angajaţilor şi pentru depozitarea documentelor municipalităţii a determinat conducerea Primăriei să ia decizia de a închide şi o parte din holul de la parter. Astfel, de o parte şi de alta a uşii de la intrarea principală în Primărie au apărut acum noi spaţii de birouri, acolo unde înainte erau spaţii libere, folosite rareori, pentru câte o expoziţie culturală.
Măsura a fost justificată mai ales de înghesuiala tot mai mare de prin birourile Primăriei, care, odată cu integrarea în Uniunea Europeană, a fost nevoită să se alinieze noilor norme, în special prin înfiinţarea de noi departamente, cât şi sporirea numărului de angajaţi în domenii precum Integrarea Europeană, Mediu şi Investiţii.
“Spaţiul din Primărie a devenit insuficient. E greu să lucrezi într-un birou supra-aglomerat, în care funcţionează chiar şi câte trei compartimente diferite, tot acolo trebuind să fie primiţi şi cetăţenii care vin cu anumite probleme. Oraşul s-a dezvoltat mult în ultima perioadă iar atribuţiile noastre sunt din ce în ce mai multe şi mai complexe”, a declarat viceprimarul Sucevei, Angela Zarojanu.
Primarul municipiului reşedinţă de judeţ recunoaşte că lipsa spaţiilor a devenit o problemă, pe care speră să o rezolve odată cu realizarea unui mini-sediu de primărie la Burdujeni, în locul vechiului Cinematograf.
“Aparent, sediul Primăriei este mare, dar să nu uităm că acesta a fost de fapt sediul unei bănci, nu a fost gândit pentru a avea multe birouri. De aceea sunt necesare mai multe modificări, cât să mai descongestionăm birourile arhipline”, spune şi primarul Ion Lungu, justificând extinderea birourilor atât pe culoarele instituţiei, cât şi pe holurile mari de la parter.