Sute de profesori din judeţul Suceava nu ştiu să utilizeze calculatorul şi din acest motiv nu se folosesc de softurile educaţionale la predarea cursurilor.
Inspectorul şcolar general adjunct Vasile Monacu a declarat că „există în şcolile sucevene laboratoare AEL, dotate cu tehnică performantă, dar care nu sunt utilizate la capacitatea maximă, pentru că unii profesori nu ştiu să utilizeze programele”. Monacu a mai spus că în unele şcoli din judeţ aceste laboratoare sunt folosite strict pentru ora de informatică, deşi profesorii au la dispoziţie softuri educaţionale pe baza cărora să predea şi la alte discipline. Totodată, în unele instituiţii de învăţământ calculatoarele din laboratoare sunt doar pentru decor, întrucât în acele săli se fac doar ore de curs, însă tehnica aflată în dotare nu este folosită.
Un exemplu în acest sens este la Şcoala de Arte şi Meserii din Hînţeşti. Vasile Monacu a declarat că, în urma unei inspecţii inopinate la această şcoală, s-a constatat că laboratorul nu este utilizat zilnic şi la toate materiile.
Inspectorul general adjunct Vasile Monacu a spus că „sute de profesori din judeţ ar trebui să înveţe ABC-ul utilizării calculatorului, iar pentru aceasta sunt necesare cursuri de instruire”.
Tot în cadrul unor inspecţii inopinate efectuate de IŞJ în şcolile din judeţul Suceava au mai fost depistate unităţi de învăţământ în care orele de curs se desfăşoară în spaţii improvizate, din cauza numărului mare de elevi. Vasile Monacu a exemplificat, ca făcând parte din această categorie, Colegiul Tehnic din Rădăuţi şi Şcoala de Arte şi Meserii din Hînţeşti.
Există şi şcoli în care inspectorii au constatat că nu se ţine o evidenţă exactă a elevilor la ore. „Am observat că la Dumbrăveni nu se monitorizează zilnic absenţele elevilor, lucru care nu este normal, având în vedere că aici au fost probleme şi, anual, în această localitate sunt câteva cazuri de elevi neşcolarizaţi sau care abandonează şcoala”.