După ce, luni după-amiază, zeci de studenţi ai Universităţii „Ştefan cel Mare” cazaţi în căminele Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară au pornit o revoltă spontană, ieri aceştia s-au aşezat la masa negocierilor.
Nemulţumirile studenţilor sunt legate de condiţiile de masă şi de cazare pe care colegiul sucevean le oferă, de faptul că nu le mai sunt asigurate de către cămin lenjeriile de pat şi de faptul că internatul se închide seara în jurul orelor 20.30, în condiţiile în care unii dintre ei termină cursurile la orele 21. Studenţii şi-au prezentat doleanţele în faţa conducerii colegiului, dar şi în faţa reprezentanţilor universităţii sucevene, care a încheiat un protocol cu Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară în ceea ce priveşte efectuarea de cazări.
În ceea ce priveşte nemulţumirea studenţilor legată de faptul că sunt obligaţi să servească zilnic măcar una dintre mese, studenţii nu au avut câştig de cauză. „Este vorba despre un contract semnat benevol de studenţi în care este prevăzută obligativitatea servirii unei mese”, a declarat directorul colegiului, Crăiţa Buda Niga. Aceasta a mai precizat că există licee în municipiu care impun studenţilor interni să servească toate cele trei mese zilnice la cantina instituţiei.
Lenjeria de pat pe care studenţii nu o vor mai avea asigurată de colegiu din această lună este un alt aspect discutat în cadrul întâlnirii cu reprezentanţii Universităţii Suceava şi conducerea liceului.
„Faceţi necesarul de lenjerie şi de câte ori vreţi să-l schimbaţi într-o lună, şi pe bază de inventar, un reprezentant de-al vostru va veni la universitate şi va lua lenjeria de care aveţi nevoie”, le-a spus studenţilor Nicolae Bobric, reprezentant al universităţii, venit să medieze problema.
Şi în problema legată de uşa internatului, care se închide prea repede, s-a găsit o soluţie. Direcţiunea şcolii le-a spus studenţilor că pot lăsa uşa deschisă până la orele 22, iar cei care ajung mai târziu să anunţe pedagogul la ce oră vin şi li se va da drumul în cămin.
Nicolae Bobric le-a sugerat studenţilor să-şi aleagă un reprezentant care să-l informeze în permanenţă despre orice problemă pe care o au.