Lipsa unui număr suficient de locuri de parcare le ia minţile şoferilor din municipiul Suceava, care încalcă orice lege atunci când trebuie să-şi parcheze autovehiculele. Fie că este vorba despre normele stabilite de Codul rutier, fie despre regulile bunului-simţ, nimic nu mai contează pentru unii şoferi atunci când identifică un spaţiu liber, oricât de mic ar fi acesta.
Imagini cu maşini parcate pe trecerile de pietoni, pe spaţiile verzi sau pe trotuare, şi cu pietoni nevoiţi să circule pe carosabil au devenit parte din peisajul zilnic, oferit de un municipiu tot mai aglomerat, dar acelaşi din punct de vedere al numărului de locuri de parcare amenajate. Un exemplu edificator, ca multe altele, indiferent de zonă sau de zi, este cel al unui şofer de microbuz, înmatriculat în Germania, care a parcat, nestingherit de nimeni, pe trecerea de pietoni de pe strada Nicolae Bălcescu, în zona unei librării cunoscute din Suceava. Reacţia celor din jur a fost diferită de la caz, la caz. Pietonii, care intenţionau să traverseze strada şi care au constatat cu stupefacţie că pentru a reveni pe trotuar erau nevoiţi să sară peste un gard, s-au revoltat şi au exclamat că „individul trebuie dat la ziar, pentru că nu este singurul care parchează ca un nesimţit”. Şoferii care parcau în aceeaşi zonă, dar paralel cu trotuarul, fără a stingheri traficul, s-au arătat mai înţelegători, fiind de părere că „dacă nu ai unde să-ţi laşi maşina, trebuie să mai încalci şi regulile de circulaţie”. Situaţia în zonă a devenit însă mult mai complicată când şi capătul celălalt al trecerii de pietoni a fost transformat, de un alt şofer tupeist, în loc de parcare.
Cele trei puncte de amendă, corespunzătoare unei sancţiuni de 117 lei, pe care le-ar putea primi, se pare, însă, că nu îi sperie pe şoferii obişnuiţi să parcheze aiurea.
Problema locurilor de parcare din Suceava, discutată la nesfârşit de autorităţile localeSuplimentarea locurilor de parcare din municipiul Suceava se află şi acum la stadiul de discuţii sau de proiecte. Parcările subterane sau cele supraterane etajate rămân un vis pentru suceveni. La fel se întâmplă şi cu parcările de reşedinţă, deşi sunt mult mai puţin costisitoare, dar absolut necesare, în contextul în care numărul de maşini creşte de la o lună la alta. Printre locaţiile avute în vedere de municipalitate pentru amenajarea unor parcări de reşedinţă, în acest an, se numără: strada Mărăşeşti, în zona blocului 48A; strada Zorilor, lângă blocul Albina; Aleea Venus, între blocurile E6 şi E8; strada Zorilor, în zona Colegiului de Informatică – Şcoala Generală nr.4; cartierul Obcini, pe strada Victoriei, între blocurile E10, E11 şi E12, cartierul Obcini, între blocurile D3, D4 şi D5; cartierul Burdujeni, pe strada Mircea Damaschin. Din păcate, în nici una dintre aceste locaţii nu au fost amenajate locuri de parcare.
Alte trei posibile locaţii pentru parcări publice, luate în calcul de municipalitate, sunt strada Petru Rareş, între Curtea Domnească şi strada Ana Ipătescu, „triunghiul” din faţa Băii Comunale sau strada Mihai Viteazul, unde se va parca transversal, după transformarea străzii în sens unic.
Deşi în municipiul Suceava sunt înmatriculate aproximativ 28.000 de autoturisme, pentru care se plătesc taxe la bugetul local, şi alte câteva mii tranzitează lunar oraşul, în prezent există aproximativ 5.600 de locuri de parcare, dintre care 1.200 în Obcini, 1.300 în cartierul George Enescu, 1.200 în zona Centrală, 400 în Zamca şi 1.500 în Burdujeni.
Până ca problema lipsei acute de locuri de parcare în Suceava să poată fi rezolvată, sucevenii vor fi nevoiţi să dea, în continuare, „lupta” pentru un loc de parcare în fiecare zonă aglomerată din oraş. Cât despre reguli de circulaţie, sucevenii vor fi obligaţi să se bazeze mai degrabă pe bunul-simţ al şoferilor.
"