Am putea crede că în Suceava viaţa de noapte e plină de energie şi lumea mişună la sfârşit de săptămână prin localurile sucevene care oferă distracţie tinerilor dornici de a petrece, însă cam în fiecare seară, după ora 23 nu prea se mai vede activitate în oraş. Doar ceva studenţi şi elevi pe care nu prea îi ajunge criza sau oameni dornici de a-şi etala diverse lucruri prin oraş sau localuri mai sunt activi după ora asta.
Vara nu prea merg lucrurile tare bine, însă cum a început anul universitar (şi ăla cu mai multe rele decât bune uneori), majoritatea localurilor din Suceava s-au grăbit să se transforme în bine-cunoscutul club. În acest moment orice locaţie selectă, orice restaurant sau orice bombă infectă îşi anunţă câte o seară sau două de club, în speranţa că vor atrage şi alte categorii de clienţi ca sa le mărească profitul sau să le salveze afacerea. Băutura gratuită (lucru bun pentru studenţi, că nu toţi trăiesc pe spatele părinţilor) a devenit un mod simplu şi eficient de a atrage oameni, informaţie nelipsită de pe sutele de afişe lipite prin tot oraşul, lăutarii marchează seri studenţeşti, iar muzica de la radio sau TV devine standardul pentru fiecare “club”.
Indiferent dacă e cald sau extrem de frig, cea mai mică fustă din garderobă nu trebuie să lipsească la fete. Nu contează că vei tremura până ajungi în vestita locaţie pe care ai ales-o, nu contează că mergi pe jos până acolo dacă autobuzele nu mai circulă după ora 23 şi nu ai bani de taxi, contează că acolo vei atrage priviri, masculi generoşi şi chiar poţi câştiga o sticlă de băutură dacă-ţi etalezi formele pe scenă, dansezi lasciv sau te dezbraci. Doar e criză, aşa că nu deranjează pe nimeni dacă în timp ce tu arăţi că “ai cu ce”, mai câştigi şi ceva pe lângă. Părinţii oricum nu prea le au cu internetul să vadă în următoarele zile poze cu plodul lor dezmăţându-se.
În acest context, evenimente care ar avea un caracter benefic culturii sucevene duc lipsă de public, artişti cu adevărat valoroşi concertează în propriul lor ecou uneori, iar încercarea de a promova ceva calitativ devine o luptă cu morile de vânt. Devine astfel puţin logică ideea de a oferi mai mult decât trebuie pentru a putea spera la succesul scontat în organizarea unui eveniment. Totuşi, în acest fel, ne întrebăm care este adevărata distracţie pentru tineri? Continuăm să ne umilim pentru o sticlă de băutură dezbrăcându-ne de haine şi moralitate sau încercăm să sperăm la lucruri utile, plăcute şi valoroase.
Adrian CRĂCIUNESCU
Universitatea “Ștefan cel Mare” Suceava
( 2 dec 2010, 16:27:37
Ma mira faptul ca materialul e redactat de un 'baiat'...mai mult decat atat, tind sa cred ca vreti o schimare in comportamentul fetelor. Insa, ma scuzati...nu voi vreti sa se intample toate astea? Sau ati ajuns la saturatie?
Inteleg ca e un strigat de ajutor sau poate un semnal de alarma...speram ca poate cineva il va auzi.
Felicitari pentru initiativa si...publicatie!