Reclama este sufletul comerţului. Se cunoaşte foarte bine acest lucru datorită popularităţii de care se bucură unele produse şi servicii în rândul consumatorilor. Încă din cele mai vechi timpuri comercianţii au ştiut cum să îşi vândă marfa. În zilele noastre peste tot suntem invadaţi de reclame, fie că ne uităm la un film sau răsfoim paginile unei reviste, sau pur şi simplu circulăm pe drumurile publice. Ne-am obişnuit atât de bine cu reclamele încât uneori nici nu le mai vedem, trec neobservate.
Circulând prin Suceava am întâlnit un panou care încerca cu înverşunare să se opună forţei vântului, însă fără succes. A cedat şi a pus în pericol viaţa celor care se aflau în acel moment prin preajmă.
Un alt exemplu de lucrare tipic românească reprezintă plasarea panourilor de publicitate exact în mijlocul trotuarelor, blocând accesul pietonilor. Acest caz s-a petrecut chiar sub ochii autorităţilor locale, mai exact în faţa Primăriei. Din fericire, Poliţiştii Comunitari au intervenit la timp şi au cerut muncitorilor să demonteze panoul.
Ţinând cont de faptul că astfel de panouri apar “ca ciupercile după ploaie” stăm şi ne întrebăm dacă chiar atât de mare este cererea de publicitate. Se merită oare să le amplasăm în locuri în care ar putea pune în pericol viaţa cetăţenilor?
Nicolae AGAFIŢEI