Mi-e greu să mă trezesc sâmbătă sau duminică devreme. În celelalte nopţi, mă culc pe la 2 şi mă trezesc cu câteva minute înainte de 7, pentru a merge la radio. Dar în weekend (atunci când nu sunt la pescuit, şi unde adesea nu mai dorm deloc de vineri până duminică) recuperez şi dorm de obicei până în jurul prânzului. De aceea, nu sunt deloc fericit când vreun meci de tenis ori vreo cursă auto mă obligă să mă trezesc şi la sfârşit de săptămână oarecum cu noaptea-n cap, aşa cum a fost cursa de Formula 1, Grand Prix-ul Chinei, care a avut şi pole position-ul, şi cursa propriu-zisă, la aceeaşi oră, 9, atât sâmbătă, cât şi duminică. Îmi ţin cu greu ochii deschişi, iar la primele schimburi de mingi ori primele tururi de circuit fac eforturi serioase să nu aţipesc. Asta, în condiţii obişnuite. Acum, la Shanghai, încă mai al naibii am picotit, cât a fost cursa de lungă. Spun asta, întrucât în cele cam 100 de minute cât durează cursele de F1, cele mai palpitante momente au fost ...cele în care Vettel a trecut uşurel pe lângă mai tânărul său coechipier, Leclerc, care s-a dat elegant la o parte, lăsându-se depăşit conform ordinelor venite de la boxa Ferrari. Aaa, că o fi înjurat mai dihai decât Mihaela Buzărnescu, e treaba lui, şi n-avem de unde şti, întrucât comunicările pilot-boxă sunt cumva cenzurate. Mai amintesc şi că în urmă cu foarte puţini ani, numai suspiciunea că unul s-ar fi lăsat depăşit ducea automat la depunctare, la suspendare pentru următoarea etapă, iar echipa era amendată cu sume uriaşe. Acum, poţi să fii tu, Leclerc, tatăl Formulei 1, că dacă vine în cască ordinul "de sus", tragi pe dreapta sau stânga, cum ţi-e mai la îndemână, şi-l laşi pe ălălalt să se ducă. Ăsta e noul regulament care cică a dinamizat competiţia. Zău? Atunci de ce a trebuit ca în ora aia şi jum'ate să mă duc de 3 ori la baie pentru a-mi da cu apă rece pe ochi!? În ritmul ăsta, am putea ajunge în curând să vedem doar turul de încălzire, după care să ni se comunice clasamentul stabilit în boxe.