Nu ştiu dacă în vreun alt sport s-au produs modificări comparabile ca număr şi ca importanţă cu cele din Formula 1. În fond, nimic mai normal decât să updatezi regulile în acelaşi ritm cu îmbunătăţirile aduse maşinilor participante la această competiţie care, până să înceapă valul schimbărilor, dăduse semne măcar de leşin, dacă nu de-a dreptul de moarte clinică. Dacă ţineţi minte momentul acela, pe la sfârşitul anilor '90, Eurosport chiar a renunţat să mai transmită cursele de Formula 1 şi le-a înlocuit cu transmisiile din Indicar, motivul fiind interesul tot mai scăzut al publicului, inclusiv al telespectatorilor, pentru această competiţie. Ciudat e că în acest timp maşinile... nu stăteau! Adică evoluţia ştiinţei şi tehnologiei a adus nenumărate îmbunătăţiri ale motoarelor şi caroseriilor, de aici apărând la un moment dat chiar necesitatea de a mai tăia din viteza maşinilor, limitându-se capacitatea cilindrică, dar şi puterea motoarelor, apoi obligativitatea unui număr de schimbări de pneuri, ba renunţându-se chiar şi la alimentarea din timpul cursei pentru a-i forţa pe piloţi la economie de carburant şi implicit la o viteză diminuată. Astea însă nu au împiedicat nicidecum înregistrarea de noi şi noi recorduri de viteză pe toate circuitele şi, desigur, apariţia unor piloţi absolut geniali, precum unicatul numit Michael Schumacher. Modificările despre care vorbeam s-au produs însă nu doar la maşini, ci şi în abordarea competiţiei: dacă în urmă cu 10 ani te dădeai la o parte spre a-ţi lăsa colegul de echipă să te depăşească, erai pasibil de sancţiuni de tot felul, de la pierderea locului în cursa respectivă, până la amenzi colosale şi chiar la suspendarea din activitate. Acum, lucrul e nu doar normal, ci şi obişnuit, astfel că la Grand Prix-ul Rusiei de la Soci, Bottas i-a cedat locul 1 lui Hamilton, ceea ce practic i-a şi adus un nou titlu mondial. Regulamentar e O.K. Moral, nu prea.