Copiii care, la 4 ani, pot desena corect un om au şanse mai mari de a se dovedi mai inteligenţi la vârsta adolescenţei, spun cercetătorii de la King’s College London, care au analizat peste 15.000 de desene făcute de cei mici.
Copiilor testaţi li s-a cerut, la 4 ani, să deseneze un copil, iar desenele au primit scoruri între 0 şi 12, în funcţie de prezenţa unor elemente precum capul, nasul, urechile, părul, corpul, braţele. Nu s-a ţinut seama de proporţii, dar copiii au primit puncte în plus dacă au reprezentat şi haine în desenele lor. Copiii au fost, de asemenea, testaţi pentru determinarea inteligenţei verbale şi non-verbale, la 4 ani şi apoi la 14 ani.
Copiii care dădeau dovadă de pricepere la desen la 4 ani aveau o probabilitate sporită de a obţine scoruri mai mari la testele de inteligenţă, zece ani mai târziu.
Studiul a fost realizat pe 7.750 de perechi de gemeni, identici şi non-identici, şi a arătat că talentul artistic are o componentă genetică puternică. Era mult mai probabil ca gemenii identici să facă desene de calitate similară, comparativ cu gemenii non-identici.
Capacitatea de a reprezenta silueta umană este specifică omului şi este un indicator al capacităţilor cognitive, spune dr. Rosalind Arden, din cadrul Institutului de Psihiatrie de la King’s College London.
Totuşi, spune ea, nu e cazul ca părinţii să devină stresaţi, gândindu-se că, dacă odrasla lor desenează groaznic, nu va reuşi în viaţă. Sunt implicaţi nenumăraţi factori, genetici şi legaţi de educaţie, care pot influenţa inteligenţa unei persoane, mai târziu în viaţă.
„Inteligenţa nu este determinată de priceperea la desen. Descoperirile noastre arată că există o corelaţie, dar una de nivel moderat.”
Sursa: Mail Online