Facebook Inc. plănuieşte să introducă spoturile publicitare similare celor difuzate de televiziuni, o strategie care ar urma să aducă reţelei de socializare venituri de aproximativ 2,5 milioane de dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei, citate de bloomberg.com.
Cea mai mare reţea de socializare din lume, care are în prezent 1,15 miliarde de utilizatori, încearcă să spargă monopolul deţinut de reţelele de televiziune în privinţa bugetelor din publicitate.
Astfel, începând din acest an, pe Facebook ar urma să apară spoturi publicitare cu o durată de 15 secunde, similare celor difuzate la TV. Această strategie va aduce reţelei de socializare venituri de aproximativ 2,5 milioane de dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei.
Facebook vrea să îşi crească veniturile având în vedere milioanele de utilizatori care vizitează acest site zilnic, inclusiv în timpul orelor de prime-time (20.00 şi 23.00). Totodată, în ultimul trimestru, 61% din membrii Facebook au intrat pe această reţea de socializare zilnic, numărul acestora fiind în creştere.
"În fiecare seară, între 88 şi 100 de milioane de persoane utilizează Facebook în timpul orelor de prime-time, numai în SUA", a declarat Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer la Facebook.
Elisabeth Diana, un purtător de cuvânt al companiei, a refuzat să comenteze noua strategie de publicitate a Facebook.
Reţeaua de socializare le permite deja advertiserilor să încarce spoturi video pe conturile lor de Facebook, însă noul serviciu le va permite acestora să posteze clipurile publicitare direct pe paginile de Facebook ale utilizatorilor, potrivit surselor citate.
În acelaşi timp, 15 secunde este şi durata spoturilor video care pot fi postate, începând de luna trecută, pe Instagram, un serviciu al Facebook pe care pot fi distribuite fotografii. Astfel, spoturile publicitare vor fi familiare utilizatorilor serviciilor furnizate în prezent de Facebook.
Strategia Facebook prevede faptul că, iniţial, spoturile publicitare vor putea fi difuzate pe perioada unei zile şi vor putea fi targetate în funcţie de vârsta şi genul utilizatorilor cărora le sunt adresate, potrivit surselor citate.
Totuşi, membrii Facebook nu vor vedea un astfel de spot publicitar de mai mult de trei ori într-o zi. În funcţie de audienţa la care un advertiser plănuieşte să ajungă, preţurile acestor spoturi publicitare vor varia între 1 milion de dolari şi 2,5 milioane de dolari pe zi, conform surselor citate.
Mark Zuckerberg, Chief Executive Officer al Facebook, care se ocupă de această strategie alături de Carolyn Everson, expertul în marketing al companiei, a amânat de două ori data punerii în aplicare a acestei strategii.
Săptămâna trecută, Zuckerberg a declarat că este "sensibil" la modul în care utilizatorii Facebook reacţionează în general la publicitatea de pe acest site. Astfel, Zuckerberg vrea să se asigure că utilizatorii reţelei de socializare nu vor fi afectaţi de introducerea acestor spoturi publicitare.