Facebook şi-a înfuriat utilizatorii după ce a anunţat că doreşte să schimbe condiţiile de utilizare a serviciului Instagram - care permite filtrarea şi difuzarea de fotografii -, astfel încât să poată vinde fotografiile încărcate de către aceştia şi datele aferente, informează guardian.co.uk.
Anunţul a declanşat un val de revoltă pe Facebook, deşi măsuri asemănătoare au fost luate de alte servicii similare - Twitpic, în 2011 -, care sunt legate de serviciul de micro-blogging Twitter.
Noua clauză Instagram prevede că "o parte sau întregul serviciu s-ar putea susţine financiar din profiturile din publicitate". De asemenea, clauza mai prevede ca utilizatorul serviciului Instagram să îşi dea acordul ca informaţiile despre contul său - numele, numărul de like-uri şi fotografiile (precum şi orice alte date asociate) - sau acţiuni pe care le întreprinde să fie folosite gratuit de către Facebook, care deţine Instagram, în acţiuni promoţionale şi publicitare.
Acest lucru înseamnă că fotografiile de pe Instagram ar putea fi folosite în materiale publicitare, fără a se face referire la autorul acestora, iar banii rezultaţi ar putea fi folosiţi de către Instagram. Nu există nicio cale de mijloc în acest sens, singura posibilitate a utilizatorului Instagram fiind aceea de a nu mai utiliza acest serviciu şi de a şterge fotografiile pe care le-a postat prin Instagram.
Măsura anunţată de Facebook ar putea duce la o propulsare a serviciilor Yahoo, potrivit specialiştilor citaţi de guardian.co.uk.
Facebook a preluat, pentru un miliard de dolari, compania care a dezvoltat aplicaţia pentru smartphone-uri Instagram, prin care utilizatorul poate modifica fotografii şi le poate publica pe reţelele de socializare.