Fotbalul continuă să domine celelalte sporturi în privinţa bugetelor de publicitate alocate de companii, în pofida succesului economic al Jocurilor Olimpice de la Londra, contractele cu FIFA şi UEFA depăşind de câteva ori ca valoare cheltuielile pentru alte discipline, potrivit WSJ.com.
Grupul german Adidas, al doilea mare producător de echipament sportiv la nivel mondial, a fost singurul sponsor al Jocurilor Olimpice de la Londra în acest domeniu, printr-un contract în valoare de 100 milioane lire sterline (162,2 milioane de dolari), prin care compania "a îmbrăcat" cei 3.000 de atleţi, 80.000 de voluntari şi oficialii organizatorilor.
Vânzările de articole asociate Jocurilor Olimpice au crescut pentru Adidas, în Marea Britanie, de peste trei ori comparativ cu ediţia din 2008 de la Beijing. Astfel, vânzările Adidas în Marea Britanie au urcat cu 24% în prima jumătate a anului.
Compania germană admite însă că profiturile financiare obţinute prin asocierea comercială cu Jocurile Olimpice sunt departe de câştigurile generate de fotbal. Grupul investeşte masiv în Cupa Mondială FIFA şi Campionatul European UEFA. Printre sponsorii care au plătit sume uriaşe către UEFA pentru Campionatul European din această vară se numără McDonald's, Canon şi producătorul de piese auto Continental, companii ale căror embleme au fost văzute de miliarde de telespectatori din întreaga lume, pe lângă suporterii de pe stadioane.
"Un eveniment din fotbal are un efect pozitiv clar asupra vânzărilor, deoarece poţi vinde mingea oficială în milioane de exemplare. Fanii cumpără şi tricourile echipei preferate", a declarat directorul de comunicare al Adidas, Jan Runau, citat de WSJ.com.
Adidas a vândut mingea oficială "Tango 12" în şapte milioane de unităţi, iar tricourile cu naţionala Germaniei au fost cumpărate în peste un milion de bucăţi înaintea şi în timpul Euro 2012.
Grupul german estimează pentru acest an vânzări de 1,6 miliarde euro din fotbal, cu 23% mai mult decât în 2008, când a avut loc ediţia precedentă a Campionatului European.
"În cazul Jocurilor Olimpice, impactul imediat asupra vânzărilor nu este atât de semnificativ deoarece majoritatea sporturilor nu sunt atât de influenţate de aspectul comercial. Până la urmă, nimeni nu cumpără tricoul unui alergător la maraton, chiar dacă a câştigat o medalie de aur", spune reprezentantul Adidas.
Comitetul Internaţional Olimpic a generat în perioada 2009-2012, în medie, venituri de 85-90 milioane de dolari prin fiecare parteneriat comercial, sumă care nu include sumele strânse de comitetul organizator de la Londra, potrivit datelor Deloitte.
Spre comparaţie, contractul semnat în 2005 de Adidas cu FIFA pentru perioada pregătitoare a Cupei Mondiale din 2014 din Brazilia se cifrează la 351 milioane de dolari. Adidas, alături de Coca-Cola şi Sony, se numără printre cei şase parteneri principali ai FIFA. Contractul include furnizarea mingilor de meci pentru fiecare eveniment FIFA.