Reţeaua de socializare Facebook va difuza filmul "Marley" - un documentar despre viaţa cântăreţului Bob Marley - în aceeaşi zi în care pelicula va fi lansată în cinematografe, iniţiativa fiind o premieră în ceea ce priveşte distribuţia cinematografică, informează contactmusic.com.
Filmul va fi disponibil online contra unei taxe de 6,99 dolari, începând din 20 aprilie.
Mulţi dintre proprietarii de cinematografe s-au opus acestei strategii de lansare, iar unii dintre ei au ameninţat că vor boicota orice film care va fi difuzat online, atât timp cât acesta rulează în sălile de cinema.
Proprietarii de cinematografe par să se simtă însă mai puţin ameninţaţi de filmele independente şi de documentarele care, difuzate online, încearcă să se adreseze astfel unui public mai numeros decât dacă ar rula doar în reţeaua cinematografică.
Documentarul "Marley" va fi lansat de compania Magnolia Pictures, condusă de Todd Wagner şi Mark Cuban - proprietarul echipei de baschet Dallas Mavericks şi magnat multimedia -, care au sugerat că astfel de lansări online nu afectează numărul spectatorilor din sălile de cinema.
Documentarul "Marley" este regizat de Jonathan Demme şi prezintă aspecte relevante din viaţa şi cariera cântăreţului Bob Marley.