Grupul de presă american Newsmax este singurul candidat care a depus o ofertă pentru achiziţia săptămânalului Newsweek, scos la vânzare de publisherul său - Washington Post, informează AFP.
Termenul limită de depunere a ofertelor a expirat miercuri seară.
Un purtător de cuvânt al Washington Post, Rima Calderon, a declarat că nu vor fi făcute publice informaţii înainte de finalul procesului de evaluare a ofertelor.
Totuşi, grupul de presă Newsmax, care are sediul central în Florida, a anunţat că a depus o ofertă pentru achiziţia Newsweek.
"Propunerea noastră de preluare a activelor print şi online ale Newsweek este în concordanţă cu strategia noastră de diversificare şi dezvoltare", au declarat reprezentanţi ai Newsmax, dând asigurări că vor păstra identitatea distinctă a revistei.
Potrivit New York Post, fondul de investiţii OpenGate Capital, care deţine ghidul TV Guide, ar putea, de asemenea, fi interesat de achiziţia Newsweek, în timp ce un material Wall Street Journal relata că şi grupul Thomson Reuters ar putea face o ofertă, dar mai târziu decât ceilalţi jucători de pe piaţa media.
Pe de altă parte, New York Observer relatează că Jon Meacham, redactorul-şef al Newsweek, ar putea reuni mai mulţi investitori pentru a relansa titlul.
Grupul de presă Washington Post a anunţat, luna trecută, scoaterea la vânzare a titlului Newsweek, care era în pierdere din 2007 şi nu reuşise să se redreseze.
Newsweek este un săptămânal american publicat în New York. Titlul este distribuit atât în Statele Unite ale Americii, cât şi la nivel internaţional. Este al doilea cel mai mare săptămânal din SUA, după Time. Titlul are patru ediţii în limba engleză şi altele 12 internaţionale, în limbi străine.
În mai 2009, Washington Post Company a relansat Newsweek, cu un nou tip de conţinut dedicat unor audienţe mai mici, elitiste.
Publicaţia Newsweek a fost lansată în 1933, în urma unei investiţii de 2,5 milioane de dolari.