Simbol al luxului şi strălucirii, covorul roşu de la Cannes a devenit o veritabilă industrie, pe care se înfruntă case de modă, bijutieri celebri şi bugete de marketing considerabile, informează AFP.
În ultimii ani, atât în Statele Unite ale Americii, cât şi în Europa au apărut reviste, site-uri, bloguri şi posturi de televiziune dedicate covorului roşu de la Cannes, oferind astfel mărcilor de lux un "teren" publicitar de neegalat.
Actriţele sunt extrem de curtate în această perioadă, brandurile de lux propunându-le rochii, bijuterii, accesorii şi remuneraţii, ale căror sume, ţinute în secret, au crescut tot mai mult.
"Pentru marile case este o obligaţie, iar pentru casele mai mici, care nu au avut mijloacele de a cumpăra pagini de publicitate în reviste, este o comunicare gratuită extraordinară", a declarat stilistul Maxime Simoëns, aflat la conducerea casei de modă care-i poartă numele. "Trebuie, însă, să stabilim relaţii de prietenie cu starul care ne poartă hainele, deoarece suntem în concurenţă cu marile case, iar acestea plătesc", a adăugat acesta.
Pe cei câţiva metri de covor derulat în faţa Palais des Festivals de la Cannes, aşa cum se întâmplă la gala Oscarurilor de la Hollywood - evenimentele cinematografice cele mai mediatizate de pe planetă -, "toată lumea este de vânzare", a declarat Olivier Nicklaus în documentarul "Red Carpet", difuzat în luna februarie de Canal +.
Potrivit acestuia, la Festivalul de la Cannes din 2009, două membre ale juriului au primit 90.000 de euro fiecare pentru a purta rochii ale casei Armani la gala de deschidere a festivalului. Potrivit documentarului său, la gala premiilor Oscar din 2009, anumite "contracte" ar fi ajuns chiar la suma de 250.000 de dolari.
Astfel, marile case, care dispun de bugete de marketing colosale şi care vin la Cannes cu echipe şi cu vestiare întregi, nu ezită să "închirieze" trupurile actriţelor pe post de spaţii publicitare. Publicul are tendinţa de a se identifica cu celebrităţile, iar acestea vor purta haine de marcă, prezentate în lumea întreagă de mass-media.
În timpul festivalului, serviciile de marketing ale acestor branduri celebre "inundă" pur şi simplu e-mail-urile jurnaliştilor, indicându-le, în fiecare oră, numele starurilor pe care le-au îmbrăcat la Cannes, sperând, totodată, ca numele firmei lor să fie citat în cât mai multe publicaţii. Un nume de care publicul îşi va aminti în momentul în care va cumpăra un parfum, o poşetă sau o pereche de ochelari de soare.
În timpul defilării pe covorul roşu, la petrecerile la care participă şi chiar la galele de caritate, actriţele pronunţă adeseori în faţa camerelor de filmat şi a microfoanelor numele mărcilor care au creat hainele pe care le poartă.
În plus, în timp ce pozează pentru sutele de fotografi din faţa covorului roşu, când orice secundă este extrem de preţioasă, coafura şi gesturile actriţelor sunt adeseori calculate, pentru a prezenta cerceii cu diamante, pantofii şi alte accesorii.
În aceeaşi zi, aceste ţinute vor fi pe larg comentate pe bloguri şi în reviste, care vor aduce adevărate elogii celor mai elegante dintre staruri şi vor critica fără reţineri pe cele mai puţin inspirate, instaurând astfel o veritabilă "dictatură a conformismului".
Cele mai puternice dintre branduri îşi asigură serviciile unor vedete pe durata unui an întreg, prin intermediul unui contract de publicitate, făcând din ele "imaginea" lor oficială.