Potrivit unei analize efectuate de administratorii unui site matrimonial, criteriile de selecţie pe care persoanele care nu au fost căsătorite niciodată le aplică pentru găsirea unui partener nu sunt cele necesare pentru stabilirea unei relaţii de durată. Spre deosebire de cei care au fost implicaţi într-o căsnicie, cei care fac parte din categoria amintită sunt interesaţi mai mult de aspectul fizic şi de pasiune.
În preajma Zilei Îndrăgostiţilor, site-urile de socializare şi, în special, cele dedicate matrimonialelor, au înregistrat un vârf al accesărilor, pentru că în această perioadă multe inimi solitare îşi caută perechea.
După analiza fluxului de accesări din ultima vreme, s-a realizat o statistică potrivit căreia criteriile de selecţie ale celor aflaţi în căutarea jumătăţii depind de trecutul amoros al fiecărei persoane.
Studiul, care a luat în considerare aşteptările celor 598.000 de utilizatori ai site-ului de socializare eHarmony.com, arată că femeile mai tinere de 45 de ani care nu au fost căsătorite niciodată dau de 13 ori mai multă importanţă pasiunii şi dorinţei faţă de un potenţial partener, comparativ cu femeile de aceeaşi vârstă care au trecut printr-un divorţ. De asemenea, persoanele care nu au fost căsătorite acordă mai multă importanţă aspectului fizic şi personalităţii partenerului - criterii considerate în general importante, dar nu indispensabile pentru o relaţie de lungă durată. De cealaltă parte, persoanele care au fost căsătorite la un moment dat, dar sunt singure, se concentrează mai mult pe valorile, convingerile şi capacitatea de rezolvare a conflictelor de care dă dovadă potenţialul partener. Potrivit experienţei lor, aceste criterii, dublate de compatibilitate, sunt cele pe care se bazează stabilitatea unui cuplu.
„Studiul arată faptul că toţi cei necăsătoriţi au tendinţa de a se axa pe aspectele emoţionale ale unei relaţii şi nu dau prea mare importanţă aspectelor care consolidează o relaţie de durată”, a explicat Gian Gonzagua, responsabilul cu cercetarea şi dezvoltarea site-ului eHarmony.com.