Platforma de microblogging Twitter a ajuns la 75 de milioane de utilizatori, deşi marea majoritate a acestora sunt inactivi, este concluzia unui studiu realizat de RJMetrics, informează ClickZ.com.
Numărul utilizatorilor care îşi fac cont pe Twitter a crescut rapid, potrivit raportului care a analizat rata de dezvoltare a platformei de microblogging lansată în urmă cu trei ani.
Cercetarea a indicat că Twitter are atât un număr foarte mare de conturi inactive, dar, la polul opus, ajunge şi la cote foarte ridicate de implicare a unora dintre utilizatori.
Astfel, 75 de milioane de persoane îşi făcuseră cont pe Twitter până la sfârşitul lui 2009, deşi doar 17% dintre aceştia au postat măcar un singur "tweet" în decembrie.
În jur de 25% dintre utilizatorii site-ului de microblogging nu au "followeri", iar 40% nu au trimis postat niciodată nici măcar un singur "tweet". Aproximativ 8% dintre utilizatorii Twitter au publicat mai mult de zece tweet-uri de când s-au înscris în reţea.
O cotă atât de mare de pasivitate a utilizatorilor şi numărul mare de conturi inactive nu reprezintă ceva neobişnuit pentru un serviciu gratuit care este la modă, a spus Robert Moore, preşedinte RJMetrics.
Pe de altă parte, studiul a arătat că există un nivel ridicat de loialitate şi angajare din partea acelor utilizatori care rămân în sistem după prima săptămână de utilizare. Astfel, doar 20% dintre utilizatori au postat mesaje în a doua lună de la înscriere, dar aceştia au compensat prin frecvenţă lipsa de activitate a utilizatorilor inactivi.
În ciuda numărului mare de utilizatori pasivi, Moore a precizat că şi doar 17% din 75 de milioane de persoane reprezintă un numă semnificativ de membri activi.
În prezent, Twitter atrage în medie în jur de 6,2 milioane de membri noi, în scădere cu 20% faţă de luna iulie 2009, când s-a înregistrat un vârf de înscrieri, de 7,8 milioane de membri noi. În medie, un utilizator Twitter are 27 de utilizatori care-i urmăresc activitatea, în scădere faţă de luna august 2009 , când numărul lor mediu era de 42.