Angajaţii care le spun patronilor lor ceea ce cred despre ei sunt mai sănătoşi, iar sinceritatea lor le permite superiorilor să îşi îmbunătăţească stilul de lucru şi să evolueze pe plan profesional, potrivit unui studiu prezentat, miercuri, într-o conferinţă a British Psychological Society.
Potrivit studiului, prezentat într-o conferinţă care a avut loc la Brighton şi ale cărui concluzii au fost publicate de AFP, companiile ar trebui încurajate să le ofere angajaţilor lor posibilitatea de a-şi evalua superiorii cu regularitate, cu scopul de "a avea angajaţi fericiţi, cu o bună stare de sănătate şi fără să fie stresaţi".
Studiul a fost realizat cu ajutorul unui experiment la care au participat 150 de cadre de conducere. Managerii au fost împărţiţi în două grupuri: unul a beneficiat de o formare profesională şi a primit comentariile angajaţilor referitoare la autoritatea lor, spre deosebire de cel de-al doilea grup, care nu a beneficiat de aceste avantaje.
"Atunci când cadrele de conducere primesc comentariile angajaţilor, sunt mai dispuse să îşi modifice stilul de lucru şi sunt astfel percepute ca fiind conducători mai eficienţi", au declarat autorii studiului.
Angajaţii care au posibilitatea de a fi sinceri cu şefii lor elimină în acest fel stresul, a explicat Emma Donaldson-Feilder, unul dintre experţii care au realizat acest studiu. "Consecinţele stresului sunt omniprezente: simptome de natură psihologică, precum anxietate şi depresie, dar şi simptome fiziologice, precum palpitaţii şi hipertensiune", a declarat ea.
Stresul este, totodată, "o cauză semnificativă pentru creşterea numărului de concedii medicale solicitate de angajaţi, iar acest aspect creşte presiunea asupra acelora care rămân la birou pentru a gestiona afacerile, fiind astfel dăunător atât pentru angajaţi, cât şi pentru companie".