Revista germană Brigitte foloseşte femei obişnuite pentru paginile sale de modă, după ce a renunţat la utilizarea modelelor profesioniste, ca urmare a plângerilor venite din partea cititoarelor sale, informează The Independent, în ediţia online.
După ce a renunţat la modelele profesioniste, Brigitte a organizat un concurs pentru a selecta femei obişnuite care să prezinte moda în pictorialele sale.
Andreas Lebert, editorul revistei, care se distribuie în 700.000 de exemplare pe ediţie, a anunţat renunţarea la modelele profesioniste în octombrie 2009. Decizia a fost luată după ce sute de cititoare au scris redacţiei pentru a se plânge că nu există nici o legătură între ele şi modelele prezente în paginile revistei şi pentru a spune că nu mai vor să vadă "oase".
Lebert a mai spus că modelele pe care Brigitte le-a utilizat ani de zile pentru pictorialele din paginile sale de modă erau atât de slabe încât editorii trebuiau "să le îngraşe" folosind programul de prelucrare de imagine Photoshop. Revista Brigitte a anunţat, după introducerea interdicţiei privind utilizarea modelelor, că pe viitor va apela la "femei normale" care să fie modele pentru paginile sale de modă.
"Nu este vorba să se transforme cineva, deodată, în model. Ele vor renunţa pentru un moment la vieţile lor obişnuite şi vor prezenta moda pentru noi, fiecare în conformitate cu personalitatea sa", a spus Lebert.
Ediţia din ianuarie a revistei, care a fost pusă în vânzare în Germania în week-end, este prima realizată fără aportul modelelor profesioniste, deşi acestea continuă să apară în reclamele publicaţiei. Femeile care apar în paginile de modă ale numărului din ianuarie al Brigitte sunt diferite: o profesoară, o recepţionistă de 32 de ani, o proprietară de restaurant de 28 de ani, o artistă de 45 de ani şi o studentă de 21 de ani.
Fiecare dintre femeile prezente în paginile de modă s-a bucurat de atenţia stiliştilor şi fotografilor profesionişti, doar detalii minore arătând că femeile respective nu sunt profesioniste din lumea modei.
Brigitte a lansat campania "femeile normale ca modele" anul trecut şi susţine că în jur de 20.000 de cititoare ale revistei şi-au manifestat dorinţa de a poza pentru publicaţie. Revista a mai menţionat că femeile normale sunt plătite la fel ca şi cele profesioniste pentru şedinţele foto la care iau parte.
Campania revistei germane a suscitat deja controverse. Astfel, Karl Lagerfeld, guru german al modei, a afirmat că persoanele care critică modelele slabe sunt "mumii grase mâncătoare de chipsuri" şi susţine că majoritatea obiecţiilor acestor persoane au ca fundament gelozia.