YouTube ar putea începe să ofere servicii pe bază de abonament care să le permită utilizatorilor să urmărească online principalele show-uri şi filme de televiziune, a declarat un reprezentant al Google, citat de Media Guardian.
În condiţiile în care numeroşi radiodifuzori au încheiat deja acorduri cu site-ul californian pentru a transmite integral programe online, Google a anunţat că ia în calcul şi posibilitatea introducerii de taxe pentru acces pentru anumite conţinuturi.
Într-un interviu acordat Reuters, David Eun, responsabil Google pentru parteneriate cu companii media, a confirmat că introducerea de taxe reprezintă o opţiune, în condiţiile în care se încearcă încheierea de acorduri cu posturile TV şi cu studiourile hollywoodiene.
Mişcarea reprezintă o încercare de a încheia mai multe acorduri cu deţinătorii de drepturi, refractari atunci când vine vorba de publicarea conţinuturilor lor online în lipsa unei compensaţii adecvate.
Până acum, YouTube a oferit, în mod gratuit, conţinut pentru utilizatori şi a încercat să genereze venituri din publicitate.
Google speră că introducerea unor taxe de acces, din care să fie plătiţi radiodifuzorii pentru a-şi da acordul în ceea ce priveşte punerea conţinuturilor lor online, ar putea fi tentantă pentru aceştia. Varianta introducerii unui model pay-per-view ar putea fi şi ea luată în calcul.
Eric Schmidt, Chief Executive Google, a declarat că obţinerea de bani prin intermediul YouTube este "prioritară", unii analişti estimând că platforma a înregistrat pierderi de circa 470 de milioane de dolari numai pe parcursul anului curent.
Deşi YouTube atrage sute de milioane de vizitatori pe zi, nu a reuşit încă să genereze venituri semnificative, publicitatea ataşată clipurilor virale şi conţinuturilor generate de utilizatori reprezentând cea mai mare parte a veniturilor platformei.
Introducerea de acces contra cost la anumite conţinuturi ar putea ajuta YouTube să facă faţă concurenţei venită din partea unor rivali în plină dezvoltare, cum ar fi platforma americană Hulu, un joint venture între NBC, News Corporation şi Disney. De la lansarea sa în 2008, prin oferirea unor episoade din seriale precum "House" sau din programe de tipul "The Daily Show", Hulu a devenit cel de-al doilea cel mai urmărit site de conţinut video din Statele Unite. Platforma ia în considerare extinderea şi în afara Statelor Unite, un prim teritoriu vizat fiind cel al Marii Britanii.