Google a anunţat lansarea serviciului Goo.gl, care creează forme scurte pentru adrese de internet, intrând în concurenţă directă pe acest segment cu Bit.ly, informează blogul Bits al New York Times.
"Oamenii partajează numeroase link-uri pe internet. Asta se întâmplă în special după ce serviciile de microblogging precum Twitter au crescut în popularitate", se arată într-un mesaj publicat pe blogul companiei.
Noul serviciu Goo.gl reprezintă un atac direct la adresa Bit.ly, serviciu de scurtat URL-uri dezvoltat de Betaworks Studio. Bit.ly a devenit foarte rapid cel mai utilizat serviciu de scurtat adresele de internet pe Twitter şi pe numeroase alte site-uri, serviciul obţinând şi o finanţare în valoare de două milioane de dolari de la diverşi investitori.
Reacţia Bit.ly la anunţul Google a venit rapid, compania anunţând că va începe să realizeze URL-uri prescurtate pentru mai multe site-uri şi publisheri, între care motorul de căutare Bing al Microsoft, The New York Times, Associated Content, The Huffington Post, The Wall Street Journal, The Onion şi Meebo.
"Modul în care partajăm informaţia pe internet se modifică rapid", a spus John Borthwick, Chief Executive Betaworks Studios, care a dezvoltat Bit.ly. "Bit.ly aspiră să fie platforma cea mai deschisă şi mai utilizată de pe piaţă", a adăugat el.
Bit.ly ar putea, prin acordul anunţat, să îşi menţină poziţia pe piaţa serviciilor de prescurtare a adreselor web.
De la lansarea Bit.ly, numărul de link-uri transmise între utilizatorii de internet a crescut exploziv, de la 11,8 milioane în urmă cu un an la 2,1 miliarde în noiembrie 2009.
În prezent, Goo.gl este disponibil numai prin intermediul Google Toolbar şi Feedburner, compania anunţând că va face serviciul valabil pentru o audienţă extinsă, pe viitor.