Separarea fraţilor gemeni la şcoală, o dilemă destul de frecventă în rândul părinţilor, nu are nici un impact asupra rezultatelor şcolare, potrivit unui studiu olandez publicat, marţi, în revista Journal of Epidemiology and Community Health, informează AFP.
Tinca Polderman de la VU University din Amsterdam, autoarea studiului, a monitorizat 2.003 de perechi de gemeni olandezi născuţi între 1986 şi 1993, până la vârsta de 12 ani. Dintre aceştia, 839 perechi erau gemeni monozigoţi şi 1.164 perechi erau gemeni dizigoţi.
La vârsta de 12 ani, peste 70% dintre gemeni au studiat în aceeaşi clasă în timpul perioadei de şcolarizare, 19% au studiat în clase diferite dar paralele, iar 9% au împărţit aceeaşi clasă doar pentru o anumită perioadă de şcolarizare.
Nivelul de cunoştinţe a fost măsurat la vârsta de 12 ani cu ajutorul testului olandez CITO, care analizează mai ales cunoştinţele lingvistice şi matematice. Cercetătorii nu au remarcat diferenţe semnificative între rezultatele celor trei grupuri, indiferent dacă era vorba de gemeni monozigoţi sau dizigoţi, de băieţi sau de fete.
Oamenii de ştiinţă au testat cu această ocazie un eşantion mai mic de voluntari, pentru a vedea dacă gemenii din aceeaşi clasă prezentau o tendinţă mai pronunţată decât ceilalţi participanţi de a avea aceiaşi prieteni. Cercetătorii au aflat că lucrurile stau într-adevăr astfel, însă acest rezultat nu este deloc surprinzător, deoarece camaraderia din şcoala primară se bazează în principal pe apartenenţa la aceeaşi clasă.
"Decizia de separare a gemenilor ar trebui luată de către profesori, de către părinţi şi de către copii, în funcţie de caracteristicile fiecărei perechi de gemeni", au concluzionat cercetătorii olandezi.