Produsul "Gin şi apă Titonică", obţinut cu ajutorul unei tăvi speciale care produce bucăţi de gheaţă sub forma unor reprezentări miniaturale ale transatlanticului Titanic, a fost lansat în Marea Britanie, informează dailymail.co.uk
Această tăviţă specială a fost pusă de curând în vânzare în Marea Britanie. Posesorii ei pot să realizeze replici miniaturale de gheaţă ale Titanicului, alături de patru mici aisberguri.
Producătorul acestei tăviţe speciale consideră că produsul său le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a obţine o "coliziune" a acestor cuburi de gheaţă în interiorul unui pahar de gin şi să "recreeze astfel istoria".
Criticii consideră însă că această idee este "nesănătoasă şi dezgustătoare", deoarece noul produs încearcă să obţină profituri pe seama tragediei din 1912, în urma căreia au murit peste 1.500 de persoane.
Istoricul Brian Ticehurst merge în aprecierile sale chiar mai departe de atât, sugerând că noul produs este înrudit cu atacul terorist din 11 septembrie 2001 asupra Twin Towers din New York: "Sunt dezgustătoare, sute de oameni au murit în acea tragedie. Cât timp va mai dura până când această companie va produce cuburi de gheaţă în forma Twin Towers pentru a comemora tragedia de la 11 septembrie?".
Tim Brant, secretarul Merchant Navy Association, a declaratcă "este o idee puţin cam nebunească şi dezagreabilă pentru oamenii care au suferit şi pentru familiile lor. Scufundarea Titanicului este un eveniment care trebuie comemorat, nu celebrat".
Transatlanticul Titanic s-a scufundat în timpul primei lui călătorii spre New York, în 1912, în urma naufragiului murind 1.522 de pasageri.
Compania producătoare Fred and Friends este renumită în Marea Britanie pentru produsele originale pe care le lansează. Pentru "Gin şi apă Titonică", compania a folosit următorul mesaj publicitar: "Atenţie, gheaţă! Gin şi apa Titonică este un plus garantat şi de nescufundat pentru viitoarea dumneavoastră petrecere. Această tavă de gheaţă reutilizabilă conţine patru mici vase Titanic şi patru aisberguri ameninţătoare. Amestecaţi-le în băuturile dumneavoastră şi retrăiţi istoria. Haideţi, scufundaţi încă un rând!".
"Întotdeauna se va găsi cineva care să fie deranjat de ceva, în special atunci când este vorba şi de puţin umor împins până la limită", a spus Joe Edmundson, purtătorul de cuvânt al companiei producătoare.