Peste o treime dintre europeni (37%) au cumpărat în acest an bunuri şi servicii prin intermediul internetului, însă România se plasează pe ultimul loc în UE după acest criteriu, numai 2% dintre români utilizând spaţiul virtual în acest scop, potrivit datelor prezentate marţi de Eurostat.
Totodată, în timp ce unul din doi europeni utilizează zilnic internetul, în România procentajul se plasează la 19%.
Datele se schimbă în cazul grupei de vârstă 16-24 de ani, însă România continuă să fie cu mult în urma mediei europene. Astfel, dacă în UE aproape trei sferturi dintre tineri utilizează zilnic internetul, în cazul României procentul coboară la 41%.
În ceea ce priveşte accesul la internet, 65% dintre gospodăriile din Uniunea Europeană beneficiază de aceste servicii în prezent, faţă de numai 38% în România. Pe segmentul conexiunilor broadband (de mare viteză), media UE rămâne la un procentaj ridicat, de 56%, în timp ce piaţa românească se restrânge la 24% dintre gospodării.
Astfel, România, Grecia şi, respectiv, Bulgaria ocupă ultimele trei locuri în UE în ceea ce priveşte accesul la internet.
România ocupă ultimele locuri în UE şi în cazul celorlalte criterii cuprinse în datele prezentate de Eurostat, respectiv gradul de utilizare a internetului şi cumpărăturile online.