Internetul a schimbat viaţa şi strategiile de comunicare ale politicienilor francezi, care în prezent au bloguri, conturi Facebook şi Twitter şi încearcă să fac faţă cât mai bine provocării pe care o reprezintă noile tehnologii media, informează ediţia electronică a titlului Aujourd’hui en France.
"Înainte era uşor. Oamenii politici făceau întâlniri, trimiteau comunicate de presă şi poate mai apăreau şi la televizor. În afară de votul electoratului, ei puteau controla orice. Apoi a apărut internetul şi a dat peste cap viaţa politică", se arată în materialul din Aujourd’hui en France.
Internetul i-a obligat pe politicienii francezi să fie acolo unde sunt tinerii. Astfel şi-au deschis bloguri, şi-au făcut prieteni pe Facebook şi şi-au spus poveştile de viaţă pe Twitter. Unii dintre ei au luat chiar lecţii speciale pentru a învăţa să folosească aceste platforme sau cum să scrie pe ele.
În luna noiembrie, ministrul industriilor, Christian Estrosi, a publicat pe Twitter cele mai importante, în timp real, momentele importante ale dezbaterii din Senat despre statutul Poştei.
Internetul a permis politicienilor să evite mediile tradiţionale. Administraţia de la Palatul Elysee a creat online o televiziune a preşedinţiei, în timp ce Ségolène Royal, rivala lui Nicolas Sarkozy de la ultimele alegeri îşi exprimă gândurile despre democraţie pe site-ul său personal numit "Désirs d’avenir / Dorinţe pentru viitor".
Zelul politicienilor francezi vine din dorinţa lor de a se descurca mai bine decât Obama, câştigător al alegerilor din 2008 din SUA, tocmai datorită prezenţei sale vizibile în mediul online.