Veniturile din publicitate ale ziarelor şi revistelor americane au scăzut cu 28% în cel de-al treilea trimestru al anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit raportului Asociaţiei americane a ziarelor, informează AFP.
Presa tipărită şi online din Statele Unite a înregistrat, în cel de-al treilea trimestru al anului, venituri din publicitate în valoare de 6,4 miliarde de dolari, comparativ cu perioada similară a anului trecut când înregistra venituri de 8,9 miliarde de dolari.
Veniturile din advertising ale presei tipărite au scăzut cu 28,9%, la 5,8 miliarde de dolari, anunţurile de mică publicitate generând venituri de 1,46 miliarde, în scădere cu 37,9% comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut.
Veniturile din publicitatea online au scăzut şi ele cu 16,9%, ajungând la 623 de milioane de dolari.
"Dată fiind starea generală a economiei, cifrele din trimestrul al treilea nu sunt surprinzătoare", a comentat John Sturm, CEO al Asociaţiei americane a ziarelor, pentru care cifrele "sunt în conformitate cu aşteptările".
Ziarele americane se confruntă de mai mult timp cu o scădere a veniturilor din publicitate care a dus şi la scăderea tirajelor.
Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei americane a ziarelor, aceasta este cea de-a 13-a scădere trimestrială consecutivă a veniturilor din publicitate, înregistrată de presa americană.