Ce poate oferi o societate, angajaţilor pentru ca aceştia să se simtă mulţumiţi şi motivaţi ?
În primul rând, compensaţii financiare adecvate; dacă angajaţii consideră că salariul este prea mic în raport cu munca depusă, acest aspect poate influenţa negativ calitatea muncii acestora. Este indicat să oferiţi, pe lângă salariul de bază, şi un procent din vânzări, dacă angajatul reuşeşte să le crească peste un anumit prag.
Aici se mai pot adăuga, premiile, măririle de salariu şi alte bonusuri, atunci când prestaţia profesională este deosebită.
Cei mai mulţi doresc să fie implicaţi în luarea deciziilor ce afectează munca lor. Mulţi angajaţi se tem să se implice în aspecte decizionale majore din motive ca: experienţa unor eşecuri în trecut sau lipsa de informaţii clare asupra actului decizional, ignorarea deciziilor lor de către manageri. În organizaţie trebuie să existe o atitudine cunoscută de aşteptare şi stimulare a implicării angajatului, concretizată în recunoaşterea şi recompensarea rezultatelor pozitive.
Sunt căutate locurile de muncă bine organizate, la nivel de reguli şi politici organizaţionale. Atribuţiile trebuie să fie clare, la fel şi regulile de lucru. Toţi trebuie să ştie că acţionează la nivel de sarcini după aceleaşi "legi", de la care nu se eschivează nimeni. În momentul în care se simt constrânşi de prea multe reguli cărora nu le înţeleg sensul sau care se opun stilului de muncă, angajaţii nu se mai concentrează asupra muncii lor, având tendinţa să critice departamentul de management, analizându-l subiectiv prin prisma nemulţumirilor şi frământărilor lor. O regulă nouă în firmă sau reactualizarea uneia vechi, trebuie făcută prin consultarea tuturor angajaţilor ce vor intra sub incidenţa ei. Veţi fi surprinşi cât suport veţi primi din partea personalului şi cât de repede regula respectivă va fi asimilată şi aplicată în organizaţie.
Stima de sine este extrem de importantă pentru buna desfăşurare a atribuţiilor de serviciu. Angajaţii care au o stimă de sine ridicată vor dori să-şi îmbunătăţească continuu mediul de lucru. Deoarece au încredere în ideile şi abilităţile lor de lucru, sunt gata să-şi asume riscuri decizionale şi de obicei probabilitatea ca ei să eşueze este mai scăzută decât la cei cu o stimă de sine scăzută. Aceşti oameni au aşteptări mai mari de la viaţă şi sunt exigenţi cu ei înşişi. Sunt dispuşi şi apţi să lucreze în echipă pentru că sunt încrezători în puterea lor de implicare şi în abilitatea lor de a-şi aduce aportul la dezvoltarea grupului.
Strategiile de motivare trebuie să includă şi facilitarea dezvoltării angajaţilor la nivel de abilităţi şi cunoştinţe în domeniul lor de activitate. Angajatorii care investesc în training, coaching, participarea la conferinţe, menţin la cote înalte standardele serviciilor oferite şi încurajează dezvoltarea personalului, motivându-i să rămână în organizaţie. Odată cu implementarea în organizaţie a programelor de training, se aplică şi chestionare pre-training şi post-training, prin care atât trainerii cât şi departamentele de resurse umane intră în contact cu anumite particularităţi ce ţin de personalităţile angajaţilor şi modul în care ei îşi văd evoluţia profesională în carieră.
De asemeni, este foarte important ca departamentul de resurse umane să cunoască în limitele deontologiei profesionale atât împlinirile cât şi problemele ce apar în viaţa personală a angajaţilor, pentru a le oferi suport la nevoie.
Toate acestea sunt inestimabile pentru un manager care a înţeles că adevărata putere a unei echipe de lucru în orice domeniu de activitate vine din contribuţia însumată a unor angajaţi bine pregătiţi ce se dedică muncii de echipă pentru că sunt cu adevărat motivaţi.
MOISOIU TRAINING METHODS
Psiholog – psihologie clinică
- psihologia muncii – organizaţională
- psihologia transporturilor.
Trainer style life
Terapeut – terapii alternative
E-maill: training.reality@gmail.com
Telefon: 0753937223