Adolescenţii americani se folosesc pe scară largă de telefoanele mobile şi de internet pentru a trişa la examene sau la diversele teste la care sunt supuşi, potrivit unui sondaj comandat de Common Sense Media, o organizaţie ce militează pentru ameliorarea impactului tehnologiilor asupra familiei.
Potrivit AFP, peste 50% dintre adolescenţii chestionaţi în cursul sondajului organizat de această organizaţie americană au recunoscut că folosesc internetul pentru a trişa şi peste 33% dintre ei îşi folosesc telefonul mobil în acelaşi scop.
Aproximativ 65% din totalul adolescenţilor chestionaţi au declarat că au văzut sau au auzit despre elevi care îşi folosesc telefoanele mobile pentru a trişa în timpul examenelor.
"Acest sondaj arată că una dintre consecinţele neaşteptate ale acestor tehnologii noi este facilitarea înşelătoriei", se afirmă în concluziile prezentate de aceeaşi organizaţie americană.
Tehnicile de trişare constau în special în stocarea notiţelor pe telefonul mobil, care sunt consultate în timpul testelor din şcoală, dar şi în schimbul de mesaje text în timpul acestor teste.
Adolescenţii americani îşi folosesc telefoanele mobile şi pentru a lansa căutări pe internet pentru a afla răspunsurile la întrebările puse de profesori sau pentru a expedia fotografii cu întrebările conţinute în aceste teste unor alţi elevi care vor da şi ei acelaşi test mai târziu, în cursul aceleiaşi zile.
Doar 36% dintre adolescenţii chestionaţi consideră că plagiatul pe internet reprezintă o chestiune gravă. Doar 50% dintre ei consideră trişatul la examen ca fiind o faptă gravă, un elev din patru consideră că stocarea unor informaţii pe telefonul mobil şi folosirea lor în timpul examenelor nu înseamnă să trişezi.
Acelaşi sondaj notează faptul că părinţii acestor copii consideră că astfel de practici reprezintă o înşelătorie, dar ei insistă asupra faptul că aceşti elevi, copiii lor, nu sunt vinovaţi de faptele comise.
Studiul a relevat şi faptul că adolescenţii americani trimit, în medie, 440 de mesaje text pe săptămână, din care 110 în timpul cursurilor.
Acest sondaj a fost realizat online, în perioada 28 mai - 5 iunie, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, la care au participat 1.013 adolescenţi cu vârstele cuprinse între 13 şi 18 ani şi 1.002 de părinţi, iar marja lui de eroare este de 3%.