Reprezentanţii Vaticanului încearcă să ajungă la o relaţie interactivă în mediul online cu membrii Bisericii Romano-Catolice din întreaga lume, folosindu-se de aceleaşi strategii pe care le-a utilizat şi preşedintele american Barack Obama, în campania electorală, informează Times Online.
Biserica Catolică vrea să imite modelul de promovare online folosit şi de preşedintele american Barack Obama în timpul campaniei sale electorale.
Noua strategie online a Bisericii Catolice a fost prezentată de preotul iezuit Frederico Lombardi, care se ocupă în prezent de relaţiile cu presa ale Vaticanului. Acesta a precizat că discuţiile din media, în jurul papei sau a Bisericii Catolice, chiar şi criticile, au făcut bine instituţiei religioase, în toată lumea.
Lombardi a mai precizat că, în epoca în care internetul a depăşit orice alt mediu, cu excepţia televiziunii, ca sursă de informaţii cu caracter local sau internaţional, Biserica nu mai poate ignora dezvoltarea domeniului comunicării şi nu îşi poate permite să piardă legătura cu acest mediu.
Totuşi, Lombardi a ţinut să precizeze că nu tot ce face Vaticanul este perfect. "Cred că într-o lume ca a noastră, să credem că actul de comunicare poate fi atent controlat ar fi o naivitate", a mai spus Lombardi, precizând că nicio instituţie sau persoană nu poate evita criticile.
La începutul anului, Vaticanul şi-a lansat propriul său canal pe platforma YouTube, unde toţi catolicii pot să vizioneze videoclipuri cu Papa Benedict al XVI-lea sau înregistrări de la diferite evenimente religioase. De asemenea, papa Benedict al XVI-lea este una dintre cele mai vârstnice figuri publice care are propriul canal pe YouTube, avertizând cu această ocazie tinerii să folosească new media în mod înţelept şi să evite dezvoltarea de obsesii online, care îi pot izola de viaţa reală.