Administraţia chineză va iniţia o reformă a industriei media locale, subordonată partidului comunist, pentru a transforma toate instituţiile media, cu excepţia celor de interes public, în "adevărate companii comerciale", supuse legilor pieţii, informează cotidianul China Daily, citat de AFP.
"Ziarele şi revistele, care sunt de interes public, sunt încurajate să îşi restructureze operaţiunile, dar nu vor fi supuse în totalitate legilor pieţii", se arată într-un material apărut în ziarul China Daily, care citează Administraţia Generală a Presei şi Publicaţiilor din China (GAPP).
Celelalte organizaţii de presă, afiliate organismelor oficiale, vor fi încurajate să se dezvolte prin intermediul "resurselor pieţei", pe parcursul unei perioade de tranziţie de unul sau doi ani, potrivit noilor reglementări, care recunosc pentru, prima oară, statutul de editor privat, se mai arată în China Daily.
"Şase sau şapte edituri, care au venituri anuale de peste 10 miliarde de yuani (1,1 miliarde de euro), vor deveni competitori la scară mondială pe parcursul următorilor trei - cinci ani", a declarat Fan Weiping, director al GAPP.
"Asta va da un impuls dezvoltării acestui sector", a declarat Zhou Weihua, profesor al Şcolii de Jurnalism din Beijing.
La finalul anului 2007, în China erau înregistrate oficial 9.500 de reviste, 2.000 de ziare şi 600 de edituri.